لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

کشف سه جسد مشکوک در خرابه‌های یک بانک در بهارستان


تصویری از عملیات خاکبرداری در مخروبه‌های بانک در شهرستان بهارستان
تصویری از عملیات خاکبرداری در مخروبه‌های بانک در شهرستان بهارستان

غلامرضا صادقی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان تهران روز یکشنبه خبر پیدا شدن سه جسد زیر مخروبه‌های یک بانک را تایید کرد.

بر اساس ادعای او و خبرگزاری صداوسیما این بانک که در بخش نسیم‌شهر شهرستان بهارستان استان تهران قرار دارد، در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ به آتش کشیده شده است. مسئولان بانک پس از یک‌ماه قصد خاکبرداری داشته‌اند که با سه جسد مواجه می‌شوند.

خبرگزاری صداوسیما به نقل از یک شاعد عینی نوشته که هنگام آتش گرفتن بانک «سه‌نفر وارد بانک شدند» و لحظاتی پس از آن «سقف بانک فرو ریخت».

مقام‌های قضایی می‌گویند که اجساد را برای تعیین هویت به پزشکی قانونی داده‌اند.

مشخص نیست که این افراد از معترضانی بودند که در اعتراض‌های آبان در این شهر حضور داشتند یا نه.

مجتبی خانجانی، فرماندار بهارستان گفته است «ممکن است اجساد متعلق به افراد معترض آبانماه ۹۸ باشد».

مسئولان همچنین توضیح نداده‌اند که چرا پس از گذشت بیش از یک ماه از مرگ این افراد از ناپدید شدن آنها و جستجوی بستگان خبری منتشر نشده بود.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۲۶ آذر در واکنش به پرسشی درباره پیدا شدن جنازه برخی معترضان حوادث آبان ۹۸ در رودخانه‌ها گفته بود: «مرگ‌های مشکوک را بررسی می‌کنیم»، اما هنوز خبری در مورد این بررسی‌ها منتشر نشده است.

شهرستان بهارستان از جمله مراکز مهم اعتراض‌های آبان ۹۸ در استان تهران بود. بر اساس برخی گزارش‌های غیر رسمی ۶۵ نفر در اعتراض‌های این شهر کشته شدند. مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون آمار مربوط به کشته‌های شهرهای مختلف را تایید نکرده‌اند.

مجتبی خانجانی، فرماندار بهارستان نیز روز ۵ آذر گفته بود آمار دقیقی درباره تعداد افراد کشته‌شده وجود دارد ولی به او «اجازه‌ای مبنی بر انجام مصاحبه و ارائه اخبار در این زمینه داده نشده است».

XS
SM
MD
LG