لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۰۴

بارش شدید در استان بوشهر؛غرق شدن یک شناور و تعطیلی مدارس


بارندگی فراگیر در استان بوشهر٬ موجب غرق شدن یک فروند شناور در آب‌های ساحلی این استان٬ بازگشت پروازها٬ آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس شد.
بارندگی فراگیر در استان بوشهر٬ موجب غرق شدن یک فروند شناور در آب‌های ساحلی این استان٬ بازگشت پروازها٬ آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس شد.

بارندگی فراگیر در استان بوشهر٬ موجب غرق شدن یک فروند شناور در آب‌های ساحلی این استان٬ بازگشت پروازها٬ آبگرفتگی معابر و تعطیلی مدارس شد.

خبرگزاری ایرنا روز چهارشنبه (اول آذر) این اخبار را به نقل از رئیس ستاد مدیریت بحران استان بوشهر گزارش کرده است.

قاسم قائدی گفته که آبگرفتگی و افتادن درختان در خیابان‌ها، بازگشت پروازهای تهران - بوشهر به تهران و شیراز و غرق شدن یک فروند شناور در آبهای ساحلی بوشهر از پیامدهای بارش شدید باران و تگرگ و وزش باد در سه‌شنبه شب و بامداد امروز در این استان است.

به گفته قائدی٬ این سامانه بارشی از ظرفیت بالایی در بارش برخوردار است و تا ساعت شش بامداد روز چهارشنبه٬ بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر بارندگی درشهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، خارگ و بندر ریگ ثبت شده است.

وی همچنین از آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با توجه به شدت و میزان بارندگی‌ها در این استان خبر داده است.

بر اساس این گزارش٬ به‌دلیل آبگرفتگی معابر و افتادن شماری از درختان در خیابان‌ها بنا فرمانداران شهرهای بوشهر، گناوه، دیلم، بندر ریگ و خارگ٬ مدارس این مناطق را در نوبت صبح چهارشنبه و دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی بوشهر را تعطیل اعلام کردند.

این مقام مسئول از بازبودن همه راه‌های ارتباطی استان بوشهر خبر داده و افزوده که «تاکنون تنها گزارش غرق شدن یک فروند لنج در ۱۵ مایلی جنوب بندر بوشهر گزارش شده است.»

قائدی از اعزام نیروهای ناجی اداره بندر و دریانوردی و هلال احمر برای امداد رسانی به ملوانان این لنج خبر داده است.

وی به شمار احتمالی مصدومان و قربانیان ناشی از بارش شدید باران در این استان اشاره‌ای نکرده است.

بازگشت دو پرواز تهران‌بوشهر به تهران بدلیل شرایط جوی نامناسب آسمان بوشهر و فرود دو پرواز به مقصد بوشهر در فرودگاه شیراز از دیگر خبرهای ارائه‌شده از سوی رئیس ستاد مدیریت بحران استان بوشهر است.

گزارش دیگری نیز به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر حاکی است که بارندگی در این استان٬ باعث طغیان و گل آلود شدن آب رودخانه شاپور و خارج از مدار شدن تصفیه خانه آب بوشیگان شده است.

آن‌طور که کیقباد یاکیده اعلام کرده٬ تصفیه خانه آب بوشیگان تامین کننده آب خط انتقال کازرون به طول ۱۴۰ کیلومتر را برعهده دارد.

وی همچنین افزوده که باتوجه به ذخایر موجود درحال حاضر در تامین آب مورد نیاز مشترکین مشکلی وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا همچنین بر اساس گزارش سازمان هواشناسی نوشته که شهرستان‌های دشتستان و تنگستان در استان بوشهر روز پنج‌شنبه تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرند.

انتظار می رود این سامانه تا پایان روز پنجشنبه از سمت جنوب استان بوشهر خارج شود.

پیش از این مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از فعال شدن سامانه بارشی ابتدا در شهرستان‌های جنوبی این استان شامل عسلویه، کنگان، جم و دیر و سپس در همه شهرستان‌های استان خبر داده بود.

نادر شفیع خدایی روز دوشنبه به ایرنا گفته بود که وزش بادهای شرقی و جنوب شرقی نیز در بوشهر افزایش یافته و به دنبال آن خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود که با این شرایط دریانوردان باید از تردد غیرضروری در دریا پرهیز کنند.

باران شدید در استان بوشهر در حالی در حال بارش است که شش روز پیش٬ مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفته بود براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی٬ کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی میزان بارندگی‌های پاییزی در این استان پیش‌بینی می‌شود.

شفیع خدایی افزوده بود که این نقشه‌ها تداوم خشکسالی در دوره دو تا سه ساله را در این استان پیش‌بینی می‌کنند.

وی با توجه به کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی٬ برای حفظ منابع موجود و جلوگیری از هدر رفت منابع٬ خواستار پرهیر از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌‌ای شده بود.

XS
SM
MD
LG