لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۸

استفاده افراد پولدار و «سلبریتی‌ها» از آمبولانس برای فرار از ترافیک تهران


رئیس اداره آمبولانس خصوصی ایران تائید کرد که عده‌ای از افراد پولدار در تهران برای فرار از ترافیک این شهر از آمبولانس استفاده می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، پلیس «به دلیل حجم کار» نتوانسته است در زمینه جلوگیری از این اقدام ممنوع «همکاری کند».

همچون دیگر کشورهای جهان، در ایران نیز طبق آیین‌نامه آمبولانس‌های خصوصی، «خروج آمبولانس از مراکز خدمات آمبولانس خصوصی و تردد در سطح شهر باید بر اساس ماموریت حمل بیمار و با داشتن برگه ماموریت با زمان مشخص باشد و استفاده از آمبولانس در سایر موارد غیرموجه ممنوع است».

مجتبی لهراسبی، رئیس اداره آمبولانس خصوصی کشور، از جمله این افراد به «برخی از هنرپیشه‌های معروف و معلمان خصوصی کنکور» اشاره کرده که برای گریز از ترافیک با آمبولانس خصوصی تردد می‌کنند.

آقای لهراسبی روز سه‌شنبه، ۲۹ مرداد، همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت که این اقدام تنها محدود به این دو گروه نیست.

آقای لهراسبی درباره تردد سلبریتی‌ها و معلم‌های خصوصی با آمبولانس‌ خصوصی تائید کرد که «این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده است».

وی در عین حال گفت که این موضوع «به آن شدت که مطرح شده، نیست».

به گفته آقای لهراسبی، در نظارت‌ بر آمبولانس‌های خصوصی «این پدیده مدنظر قرار» گرفته و «دستورالعمل‌هایی» برای پیشگیری از آن وجود دارد.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی از تردد معلمان خصوصی و سلبریتی‌ها با آمبولانس‌ خصوصی منتشر شده است.

از جمله علی عبدالعالی، استاد دانشگاه، روز شنبه گفته بود: «عده‌ای از معلم‌های کنکور به آمبولانس خصوصی پول می‌دهند که آنها را از خط ویژه از کلاس اول به کلاس بعدی برسانند که البته این پول در مقابل شهریه‌های هنگفتی که می‌گیرند چیزی نیست.»

آن طور که مجتبی لهراسبی گفته است، «تقریبا این موضوع تا حد بالایی کنترل شده و وضعیت رضایتمند است. هرچند که نمی‌توان گفت به طور صد درصد دیگر چنین پدیده‌ای را نخواهیم دید.»

به گفته آقای لهراسبی، آمبولانس‌ خصوصی فقط شامل آمبولانس‌های مراکز خصوصی نمی‌شود و این آمبولانس‌ها در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی و تامین اجتماعی نیز وجود دارند.

به گفته رئیس اداره آمبولانس خصوصی، دادستانی دستور توقیف آمبولانس‌های متخلف را صادر کرده، اما به دلیل «بالا بودن حجم کاری پلیس، نتوانستند در این زمینه با ما همکاری کنند».

منابع: خبرگزاری ایسنا/ ا. م./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG