لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۲

کی‌روش: پس از پیام تبریک رهبر، وزیر ورزش علیه من شد


کارلوس کی‌روش
کارلوس کی‌روش

کارلوس کی‌روش پس از صعود ایران به عنوان تیم اول گروه D به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، در گفتگو با خبرنگاران به انتقاد از وزارت ورزش و رییس فدراسیون فوتبال ایران پرداخت.

سرمربی تیم ملی ایران گفت: «پس از پیام تشکر رهبر انقلاب بعد از جام جهانی، وزارت ورزش کاملاً علیه من شد. اگر تفرقه و مسائلی از این قبیل در چند ماه گذشته فوتبال ایران را در برگرفته مسئولش وزیر ورزش است.»

چهره شانزده تیم‌ راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شده و ایران باید یکشنبه ۳۰ دی در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف تیم ملی عمان برود.

ایران در صورت پیروزی، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل برنده چین و تایلند به میدان خواهد رفت.

کی‌روش در مصاحبه‌اش تاکید کرد: «غیر از یک باشگاه خاص در ایران بقیه باشگاه‌ها گله دارند. همه اینها از سوی یک فرد خاص هدایت می‌شود. به نظر شما آن فرد و باشگاهش تحت حمایت مستقیم چه کسی می‌تواند این گونه پیش برود؟»

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در ادامه گفت: «وقتی حتی مشکلات پایه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی داریم، وقتی مردمی داریم که در راه تامین غذا سر سفره خانواده‌های خود در مضیقه‌اند، می‌بینیم به این فرد و باشگاهش اجازه داده می‌شود پرواز فرست کلاس به ژاپن داشته باشد. فکر می‌کنید این سیرک با اجازه چه کسی کارش را انجام می‌دهد؟»

سرمربی ایران یادآور شد: «وزارت ورزش هرگز دنبال ثبت قرارداد با من نبود. مطلبی که آن موقع نمی‌دانستم و الان فهمیدم این است که به آقای تاج گفته شده بود که قرارداد من تمدید نشود. اگر این مطلب را می‌دانستم هرگز در ایران نمی‌ماندم.»

باشگاه پرسپولیس در بیانیه‌ای اظهارات کی‌روش را "دروغ واهی" نامید و نوشت: سرمربی تیم ملی هر وقت اراده کرد می‌تواند با شمشیر زهرآلود خود، پرچم‌ صلح را پاره کرده و فضا را مسموم سازد. رفتار کی‌روش از مرز هشدار عبور کرده و غیرقابل کنترل شده.

پرسپولیس درباره نوع پرواز به ژاپن که با اعتراض کی‌روش مواجه شده است، اعلام کرد: این ادعا سخیف و فاقد پایه عقلانی است. پرواز به ژاپن بدون یک ریال کمک دولتی، بانکی و نهادی انجام شد.

بازیکنان پرسپولیس هم بیانیه‌ای جداگانه را در صفحات اینستاگرام خود منتشر کرده و نوشتند: «چون تاکنون هیچ مسئولی پیگیر این یاوه گویی‌ها نبوده مجبور به شکستن سکوت‌مان شدیم. علت بیان این همه حرف بی پایه چیست؟ ترس از شکست، بازار گرمی یا شاید بیماری. دروغ‌گویان بدانند که در صورت تکرار اراجیف‌شان به بدترین وجه، پاسخ خواهند شنید.»

مجریان و کارشناسان ویژه برنامه‌های ورزشی جام ملت‌های آسیا در صداوسیما، با انتقاد از فضایی که ایجاد شده است، خواستار پایان یافتن مصاحبه‌ها و تمرکز بر موفقیت تیم ملی ایران شده‌اند.

XS
SM
MD
LG