لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۵

آمار رسمی کرونا در ایران؛ بیش از ۱۴ هزار نفر قربانی، حدود ۱۸ هزار نفر بستری


یک مقام وزارت بهداشت ایران از ابتلای پنج هزار پرستار به کرونا خبر داده است.
یک مقام وزارت بهداشت ایران از ابتلای پنج هزار پرستار به کرونا خبر داده است.

وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه ۳۰ تیرماه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۷ نفر دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام این آمار گفت که بدین ترتیب تعداد قربانیان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

او همچنین از شناسایی دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

شمار فوتی‌های روزانه اعلام شده در روز دوشنبه، بیشترین میزان از زمان اعلام شیوع کرونا در ایران، به استثنای ۱۹ تیرماه است که شمار فوتی‌های روزانه ۲۲۱ نفر گزارش شده بود.

آمارهای وزارت بهداشت در حالی ارائه می‌شود که در هفته‌های گذشته از سوی برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران، تردیدهای جدی درباره درستی این آمار مطرح شده است.

یک گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تعداد قربانیان کرونا در ایران را دو برابر آمار رسمی برآورد کرده است.

خانم لاری همچنین گفت استان‌هایی که در وضعیت قرمز هستند، شبیه روزهای گذشته هستند.

او روز ۲۹ تیرماه از استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس، به عنوان مناطق قرمز از نظر شیوع کرونا نام برده بود.

حدود ۱۸ هزار تخت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است

در همین حال، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است از ۱۱۰ هزار تخت بیمارستانی کشور ۱۴ هزار تخت بستری و ۳۸۰۰ تخت آی‌سی‌یو در اختیار بیماران مبتلا به کرونا است.

قاسم جان بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا از ابتلای پنج هزار پرستار به کرونا خبر داده و گفته است برای جبران کمبود این نیروها مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر را داریم.

او در عین حال تاکید کرده که از نظر تخت بیمارستانی در کشور برای درمان بیماران کمبود و «مشکلی» نداریم.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های گذشته بسیاری از مقامات استانها از کمبود تخت بیمارستانی در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان‌ رضوی، گلستان و کرمانشاه شکایت کرده‌اند.

منابع: ایرنا، ایسنا، رادیو فردا/ ف.ق/ک.ر
XS
SM
MD
LG