لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۶

کرونا در ایران؛ تعطیلی ادارات در کهگیلویه و بویراحمد، هشدار در مورد سفر


پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات آخر این هفته دو میلیون خودرو راهی جاده‌ها شوند
پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات آخر این هفته دو میلیون خودرو راهی جاده‌ها شوند

وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، پنجم شهریور، اعلام کرد با مرگ ۱۱۹ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، آمار «رسمی» قربانیان این بیماری از ۲۱ هزار نفر گذشت و به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسید.

همزمان چهار شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل اعلام شده و هشدارها درباره هجوم مسافران به مناطق قرمز در تعطیلات تاسوعا و عاشورا افزایش یافته است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، در گزارش روزانه خود اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده و از این میان ۱۱۲۱ نفر بستری شده‌اند.

به ‌گفته خانم لاری، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است که بیش از ۳۸۰۰ نفر آنان در وضعیت شدید بیماری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

صحت آمارهای رسمی کرونا در ایران را کارشناسان داخلی و برخی مقام‌های رسمی مانند برخی اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس مورد تردید قرار داده‌اند.

برخی منابع خبری نیز شمار واقعی قربانیان کرونا در ایران تا پایان تیرماه را حدود ۴۲ هزار نفر گزارش کرده‌اند.

امروز همچنین استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تعطیل شدن همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل قرمز شدن وضعیت چهار شهرستان این استان خبر داد.

در این باره حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به وضعیت خوبِ آب و هوایی یاسوج و سی‌سخت تأکید کرد که «به دلیل شرایط کرونا نباید گردشگر به منطقه داشته باشیم».

سخنگوی وزارت بهداشت نیز با اشاره به تعطیلات پیش رو به خاطر تاسوعا و عاشورا، هشدار داد که «اقدام به هر گونه سفر می‌تواند منجر به افزایش ابتلا و مرگ هموطنان باشد».

در این زمینه، حسن جعفری، معاون استاندار خراسان رضوی، نیز با ابراز نگرانی شدید از وضعیت هشدار این استان، گفته است «توصیه اکید داریم که مردم از سراسر استان و کشور به هیچ وجه به‌جز در موارد ضروری» به مشهد سفر نکنند.

بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت‌گرفته که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، پیش‌بینی می‌شود حدود دو میلیون وسیله نقلیه در تعطیلات پایانی هفته جاری که با تعطیلات تاسوعا و عاشورا همزمان شده، در جاده‌ها تردد کنند که نسبت به هفته گذشته و تعطیلات ماه گذشته بیشتر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG