لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۳

افزایش تعداد مبتلایان جدید؛ آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از ۷۴۰۰ نفر فراتر رفت


سخنگوی وزارت بهداشت در ایران از شناسایی ۲۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ ۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

این در حالی است که او یک روز پیش تعداد بیماران جدید شناسایی شده در طول ۲۴ ساعت را ۱۸۶۹ نفر اعلام کرده بود.

افزایش تعداد قربانیان و مبتلایان به کرونا در حالی است که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در دو روز آینده اماکن مذهبی در سراسر کشور و اصناف پر خطر در تهران شروع به فعالیت می‌کنند.

به گفته کیانوش جهان‌پور تا روز یک‌شنبه ۴ خرداد، تعداد کل بیماران شناسایی شده به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسیده است.

او گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۸۰ بیمار جدید شناسایی شده که ۳۶۴ نفر از آنها بستری شده‌اند.

به گفته آقای جهانپور، در طول همین مدت همچنین ۵۸ نفر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند و مجموع کل قربانیان کرونا در ایران طبق آمار رسمی به ۷۴۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت از مجموع افراد مبتلا، « ۱۰۵ هزار و ۸۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند» و ۲۶۱۵ نفر «در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند».

آمار وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیش از این در گزارشی تعداد جان‌باختگان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰ برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد.

در تهران نیز علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا خبر داده است است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۹ بیمار جدید شناسایی شده که از این تعداد ۵۱ نفرشان در «بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری شدند».

افزایش آمارهای ابتلا به کرونا در تهران در حالی اعلام می‌شود که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، قرار است مشاغل پرخطر که می‌توانند از عوامل مهم در شیوع مجدد کرونا باشند، از روز سه‌شنبه ۶ خرداد فعالیت خود را شروع کنند.

در تهران همچنین امروز نماز عید فطر در بخش‌های مختلف پایتخت برگزار شد.

XS
SM
MD
LG