لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۸

حرکت آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به سمت ۱۰ هزار نفر


سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، او که روز یک‌شنبه اول تیرماه آمار رسمی روزانه درباره کرونا در ایران را ارائه می‌داد گفت که با احتساب این تعداد، کل قربانیان ناشی از کرونا در ایران به ۹۶۲۳ نفر رسیده است.

به گفته خانم سادات لاری، در طول بیست و چهار ساعت گذشته ۲هزار و ۳۶۸ بیمار جدید شناسایی شده‌اند و مجموع بیماران مبتلا به کرونا به ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

آمار رسمی وزارت بهداشت بارها از سوی برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران مورد شک و تردید قرار گرفته و آنها اعلام کرده‌اند که آمار واقعی مرگ و میر در ایران از این هم بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفته است ۲۸۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تحت مراقبت‌ ویژه هستند.

او وضعیت استان‌های هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه و آذریابجان شرقی را قرمز اعلام کرد.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران به روال معمول جزئیات تفکیکی و مشخصی از آمار مبتلایان در استان‌های مختلف ارائه نمی‌کنند.

وزیر بهداشت: حداقل دو سال باید با کرونا زندگی کنیم

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران با تاکید بر اینکه هنوز هیچ استانی «موج اول کرونا را به طور کامل تجربه» نکرده است، گفت «حداقل دو سال باید با کرونا زندگی کنیم»

به گزارش ایرنا، او که روز یک‌شنبه یک تیرماه در یک نشست اینترنتی سخن می‌گفت، ویروس کرونا را به «شتر گاو پلنگ» تشبیه کرد که به گفته او «می تواند گاز بگیرد و لگد و شاخ بزند».

او همچنین گفت که بیش از ۸۷ درصد از بیماران کووید۱۹ گرفتار چاقی، دیابت و بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت ایران «۱۲.۶ درصد افرادی» که به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، «هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند».

افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کرونا در تهران

علیرضا زالی، رئيس ستاد مبارزه با کرونا در تهران از افزایش مراجعان مبتلا به کرونا در پایتخت خبر داده و گفته است: «در دو هفته اخیر نمودار تعداد مراجعان، افراد بستری و مرگ و میرها در حال تغییر است».

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای زالی که روز یک تیرماه در جلسه مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی سخن می‌گفت، درباره فشار «موج جدید بیماران کرونا» بر سیستم بهداشت و درمان هشدار داد.

او همچنین خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای «مقابله با موج احتمالی دوم کرونا» شده است.

در روزهای اخیر مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تعابیری متفاوتی درباره شیوع کرونا دارند.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ایران به کار بردن تعبیر موج دوم کرونا را نادرست می‌داند و می‌گوید موج اول کرونا در حال رفتن به استان‌های مختلف ایران است ولی برخی مسئولان وزارت بهداشت از تعبیر موج دوم کرونا استفاده می‌کنند.

XS
SM
MD
LG