لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۳

ادامه مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا در ایران؛ وضعیت ۹ استان کماکان بحرانی است


بی‌اعتنایی به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران
بی‌اعتنایی به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مرگ ۱۰۹ نفر و ابتلای ۲۶۲۸ نفر دیگر به کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سیما لاری که روز جمعه، ششم تیر از شبکه خبر تلویزیون ایران، تازه‌ترین آمار مرگ ناشی از کرونا و ابتلا به این ویروس در ایران را اعلام می‌کرد، شمار کلی جان باختگان کرونا در کشور را ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، شمار کلی مبتلایان نیز تا ظهر امروز به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال اعلام کرد که ۲۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری، وضعیت استان‌های کرمانشاه، کردستان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر را کماکان «قرمز» اعلام کرد و از افزایش فزانیده موارد بستری در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز خبر داد.

آمار روزانه کرونا در ایران در حالی اعلام می‌شود که مقام‌های وزارت بهداشت، ماه‌هاست آمار تفکیکی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در استان‌ها را اعلام نمی‌کنند و تردیدهای جدی درباره آمار روزانه منتشرشده از منابع رسمی در کشور وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا نیز روز جمعه به نقل از رئیس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران نوشته که «پندار» مردم مبنی بر بازگشت زندگی به حالت عادی و پایان کرونا، «اشتباه» است.

محمد جزایری گفته است مردم «به زودی نمی‌توانند زندگی عادی خود را آغاز کنند و همچنان باید توصیه‌های بهداشت فردی را به طور جدی رعایت کنند.»

با وجود هشدارهای مقام‌های وزارت بهداشت و متخصصان، استفاده شهروندان ایران از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به طور فزاینده‌ای با بی‌اعتنایی مواجه شده و انتقادهای مقام‌های مسئول را برانگیخته است.

در حالی که کماکان آمار روزانه قربانیان کرونا در ایران، سه‌رقمی است، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران در اینستاگرام نوشته که «ملت ایران از تهدیدهای ناشی از تحریم و کرونا به فضل الهی سربلند بیرون آمدند.»

منابع: شبکه خبر، ایرنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ب.ب

XS
SM
MD
LG