لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

آمار رسمی کرونا در ایران: مرگ ۱۹۷ بیمار دیگر، افزایش تعداد بیماران بدحال


سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز جمعه با اعلام این که در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، گفت ۴۲۰۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تحت مراقبت ویژه هستند.

در آمارهای رسمی که در روزهای اخیر اعلام می‌شود، تعداد بیماران بدحالی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، افزایش معناداری یافته و به بیش از چهار هزار نفر رسیده است.

بر اساس آمارهای رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، تعداد کل قربانیان به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری همچنین از شناسایی دو هزار و ۶۷۴ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت تعداد کل بیماران به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

در ماه‌های اخیر همواره در مورد صحت آماری که وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کند تردیدهای زیادی وجود داشته است که عمده دلیل آن به عدم شفافیت در اطلاع‌رسانی، نحوه آزمایش‌ها و پایین بودن میزان تست‌ یا اعلام درست و دقیق دلیل مرگ‌ومیر برمی‌گردد.

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که کرونا دست‌کم دو برابر آمار رسمی در ایران قربانی گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در گزارش امروز خود مجددا تاکید کرد که استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته او، همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

با وجود اعلام وضعیت هشدار و قرمز در ۲۶ استان، مقام‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا کماکان هیچ محدودیت خاصی در زمینه سفرهای بین شهری اعلام نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG