لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۶

کرونا در ایران؛ شمار قربانیان به ۱۹ هزار نفر رسید


سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و آمار رسمی قربانیان این ویروس در آستانه ۱۹ هزار نفر قرار گرفت.

سیما لاری روز چهارشنبه، ۲۲ مرداد از شبکه خبر تلویزیون ایران، تعداد رسمی جان‌باختگان کرونا در ایران را ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، طی این مدت، ۲۵۱۰ مبتلای دیگر به کرونا نیز در ایران شناسایی شد و ۱۰۸۹ نفر از آنها در بیمارستان‌های کشور بستری شدند.

با احتساب این افراد، آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران نیز به ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید. از میان آنها، ۳۹۴۰ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

اعلام آمار روزانه کرونا در ایران از سوی مقام‌های وزارت بهداشت، با وجود تردیدها نسبت به درستی آنها کماکان ادامه دارد.

به تازگی محمدرضا محبوب‌فر، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به روزنامه جهان صنعت گفته بود آمارهای وزارت بهداشت ایران از تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا، «یک بیستم آمار حقیقی است» و به آن نمی‌توان اعتماد کرد.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اندکی پس از انتشار این مصاحبه که منجر به توقیف روزنامه جهان صنعت شد، در توییتی بدون اشاره به نام محبوب‌فر، وی را «شیرین‌عقل» نامید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در ادامه اظهارات امروز خود گفت که استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته وی، همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران در حالی ادامه دارد که رئیس شورای عالی نظام پزشکی ایران اعلام کرده تاکنون تنها «۳۰ تا ۴۰ درصد» منابع و ظرفیت‌های کشور برای مهار کرونا استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی معین روز چهارشنبه، ۲۲ مرداد در یک نشست خبری آنلاین همچنین گفت که «اگر مسئولیت داشتم اجازه نمی‌دادم نه کنکور و نه هیچ جشن و عزایی برگزار شود.»

آقای معین پیش‌بینی کرده که در ماه شهریور و فصل پاییز، «باید منتظر مشکلات فوق‌العاده باشیم»، چرا که «مراسم عزاداری خواهیم داشت در محرم و سفر به دنبال آن و موج‌های جدید خواهیم داشت.»

وی هشدار داده در صورت برگزاری مراسم محرم همچون سال‌های گذشته، «با پیک خطرناک ابتلا و مرگ کرونا مواجه می‌شویم».

منابع: شبکه خبر، ایرنا و مهر/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG