لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۶

با مرگ ۴۹ نفر دیگر، آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۹۴ نفر رسید


سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۶۵۶۶ نفر رسیده و در مجموع ۱۹۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهان‌پور که ظهر روز یک‌شنبه ۱۸ اسفند با شبکه خبر جمهوری اسلامی گفت‌وگو می‌کرد، گفت از جمع مبتلایان به این ویروس، ۲۱۳۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

آقای جهان‌پور در عین حال گفت که ظرف ۲۴ ساعت گذشته در ایران ۷۴۳ مورد به جمع مبتلایان قطعی کرونا پیوسته‌اند.

او همچنین گفت ده‌ها نفر با وضعیتی وخیم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و در روزهای گذشته با افزایش امکانات، سرعت تشخیص بیماری افزایش یافته است.

آقای جهان‌پور همچنین تاکید کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران کماکان روند صعودی دارد ولی به نظر می‌رسد میزان مبتلایان جدید به ویروس در حال کاهش است.

بر اساس آمار رسمی تازه، ایران در حال حاضر از نظر تعداد ابتلا به ویروس پس از چین و کره جنوبی در مقام سوم و از نظر تعداد تلفات پس از چین همچنان مقام دوم را دارد.

در روزهای گذشته برخی از نمایندگان مجلس ایران آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مقام‌های وزارت بهداشت را غیرواقعی خوانده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از افزایش سریع تعداد مبتلایان در استان اصفهان خبر داد و گفت استان‌های درگیر توانایی پذیرش مسافر را در این شرایط نخواهند داشت و از شهروندان خواست تا حد ممکن از سفر خودداری کنند.

به گفته آقای جهانپور در اصفهان تعداد ۵۶۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. آمار اصفهان روز شنبه ۴۹۴ نفر اعلام شده بود.

او همچنین از استان‌های تهران، قم و مازندران به عنوان سه کانون شیوع اصلی کرونا نام برد که به ترتیب ۱۸۰۵ نفر، ۶۸۵ نفر و ۶۲۰ مورد ابتلای قطعی داشته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد مازندران تأکید کرد که روند افزایشی ابتلا در این استان همچنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سخنگوی وزارت بهداشت، میزان ابتلا به ویروس کرونا در استان‌های مختلف ایران بدین شرح است: گیلان ۴۹۶ نفر، البرز ۳۰۷ نفر، مرکزی ۳۳۵ نفر، قزوین ۲۰۷ نفر، سمنان ۱۷۵ نفر، گلستان ۱۷۵ نفر، خراسان رضوی ۱۵۴ نفر، فارس ۱۰۴ نفر، لرستان ۱۴۴ نفر، آذربایجان شرقی ۱۰۷ نفر، خوزستان ۶۹ نفر، یزد ۸۷ نفر، زنجان ۵۳ نفر، کردستان ۶۳ نفر، اردبیل ۵۰ نفر، کرمانشاه ۳۳ نفر، کرمان ۴۱ نفر، همدان ۶۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۵ نفر، خراسان جنوبی ۴۴ نفر، خراسان شمالی ۲۴ نفر، چهارمحال و بختیاری ۲۱ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۴۰ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر و بوشهر ۱۰ نفر.

XS
SM
MD
LG