لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۷

پس از دو ماه، آمار رسمی کرونا در ایران به بالای ۳ هزار مبتلا در روز بازگشت


سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

در جریان شیوع کرونا در ایران از روز ۱۲ فروردین امسال به بعد، تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده به زیر ۳ هزار نفر رسیده بود و این نخستین بار است که پس از شصت روز دوباره آمار مبتلایان جدید به بیش از ۳ هزار نفر در روز می‌رسد.

کیانوش جهان‌پور که روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد آمار روزانه ابتلا به کرونا را اعلام می‌کرد، با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان باخته‌اند، گفت: «استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند».

بدین ترتیب طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت تاکنون در کل کشور، ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۹۴۲ نفر قربانی شده‌اند.

آقای جهان‌پور همچنین گفته است که تاکنون ۱۲۳ هزار و ۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۵۶۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمار وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیش از این در گزارشی تعداد جان‌باختگان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد.

ادامه روند صعودی شیوع کرونا در بوشهر و آذربایجان شرقی

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز به خبرگزاری تسنیم گفته است وضعیت تبریز دوباره «به حالت هشدار رسیده‌» و تعداد مبتلایان در سن‌های ۱۵ تا ۲۵ سال نیز بالا رفته است.

او گفته است استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس تبریز اجباری خواهد شد و احتمال دارد که برخی محدودیت‌های شغلی تشدید شود.

فرماندار تبریز در عین حال تاکید کرده که تعداد بیماران بستری و فوتی کاهش ۵۰ درصدی داشته ولی «شیب کل مبتلایان صعودی است».

در بوشهر نیز سعید کشمیری، رئيس دانشگاه علوم پزشکی این شهر گفته است روند شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری از یک ماه گذشته در این استان «در حال افزایش است».

او تعداد کل مبتلایان در این استان را ۱۱۲۶ نفر اعلام کرده و گفته است ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در سه ماه گذشته آمار استانی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان‌های مختلف اعلام نمی‌شود و این یکی از معدود مواردی است که یک مقام محلی، آمار کرونا در سطح استان را به صورت رسمی اعلام می‌کند.

هشدار دوباره معاون وزیر بهداشت درباره احتمال اوج‌گیری کرونا در پاییز

علیرضا رئيسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت از احتمال اوج‌گیری کرونا و آنفلوآنزا در ایران در پاییز خبر داده است.

این چندمین بار است که مقام‌های وزارت بهداشت ایران در این زمینه هشدار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای رئیسی گفته وزارت بهداشت طرح‌هایی در این زمینه دارد و قرار است طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» را برای افزایش آگاهی عمومی درباره کرونا اجرا کند.

XS
SM
MD
LG