لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۵۷

۴۳ پزشک و پرستار بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند


تدفین مهدی وریجی یکی از پزشکان جان‌باخته بر اثر کرونا در ساری
تدفین مهدی وریجی یکی از پزشکان جان‌باخته بر اثر کرونا در ساری

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه ۶ فروردین خبر داد که ۴۳ پزشک و پرستار بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. آقای جهان‌پور جزییات بیشتری در این باره بیان نکرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ۹ نفر از پزشکان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز جان باخته‌اند.

مظفر ربیعی، مصطفی صمدی، فرید نیرویی، ایرج ابراهیم‌نژاد و صمد بابازاده پزشک و همچنین مجید اردشیری و آقایان ساداتی‌ و جلالی نیا و راضیه حسینی‌نژاد از کادر درمان این شهرستان جان باختند.

مهدی وریجی یکی از پزشکان جان‌باخته بر اثر کرونا در تهران نیز در ساری محل تولدش دفن شده است.

محمد محمدی پزشک باسابقه در رشت، محمدعلی ربیعی، پزشک عمومی شهرستان شفت استان گیلان، سیامک دیوشلی، پزشک بیمارستان بندر انزلی، حمید لطفی، جراح استخوان و مفاصل در صومعه‌سرا و رضا کوچکی‌نیا، رئیس مرکز بهداشت شماره یک آستانه، پنج پزشکی هستند که در استان گیلان جان خود را از دست دادند.

علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم رشت و غلامرضا وثوقی کیا پرستار بیمارستان‌های پورسینا و آریای رشت نیز در این استان جان باختند.

نرجس خانعلی‌زاده، پرستار ۲۵ ساله بیمارستان میلاد لاهیجان، اولین پرستاری بود که خبر درگذشتش بر اثر ابتلا به کرونا منتشر شد.

اردشیر شیران، پزشک در اصفهان و و رامین عزیزی‌فر، پرستار بیمارستان بهارلو تهران نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که احمد سلیم‌آبادی، مسئول نقلیه بیمارستان کامکار قم و طاهره اسماعیلی، از پرسنل بیمارستان شهید بهشتی قم جان باخته‌اند.

بر اساس این گزارش در این استان حدود ۴۰ پزشک و ۱۳۰ پرستار به این ویروس مبتلا شدند.

همچنین به گفته محمد حاجی‌جعفری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۱۵ پزشک و ۵۰ پرستار در این شهرستان با کرونا «درگیر» شده و دو نفر جان باخته‌اند.

رضا چمن، رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، نیز از ابتلای ۱۰ پزشک و پرستار به کرونا خبر داد.

همچنین ۶۳ نفر از کادر بهداشتی و درمانی آذربایجان‌شرقی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش از این نیز مهدی حسینی نژاد، رئيس سازمان صنعت و معدن استان کرمان، گفته بود که ۴۱ درصد از افراد مبتلا به کرونا در این استان از خود کادر پزشکی هستند.

وی علت این امر را مشکل «تامین ماسک، الکل و دستکش» اعلام کرده بود.

در هفته‌های گذشته تامین تجهیزات پزشکی برای کادر درمانی به یک مشکل عمده در چندین شهر تبدیل شده است. در برخی استان‌ها مردم و افراد نیکوکار به کمک دولت رفته‌اند این اقلام را تامین کنند.

XS
SM
MD
LG