لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۶

آمار رسمی کرونا در ایران؛ مرگ ۶۳ بیمار دیگر، هشدار درباره وضعیت ۷ استان


سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه ۱۱ خرداد، از جان باختن ۶۳ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا خبر داد. بدین ترتیب طبق آمار رسمی وزارت بهداشت به ۷۷۹۷ رسیده است.

کیانوش جهان‌پور همچنین از استان‌های اصفهان، آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، به عنوان استان‌هایی نام برد که از نظر شیوع کرونا در «وضعیت هشدار» قرار دارند.

او درباره تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران هم از شناسایی ۲۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت مجموع بیماران کرونایی در ایران به ۱۵۱ هزار و ۴۴۶ نفر رسیده است.

آمار وزارت بهداشت درباره وضعیت کرونا در ایران در حالی منتشر می‌شود که پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیش از این در گزارشی تعداد جان‌باختگان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز همچنین از بهبودی ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران خبر داد و گفت ۲۵۲۷ نفر از بیماران، تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز،‌ زنگ خطر در آذربایجان غربی

محمد علوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته است از ۲۸ شهرستان استان خوزستان، ۲۰ شهرستان از نظر شیوع کرونا در «وضعیت قرمز» هستند.

به گزارش ایرنا او از «تجمعات مردم قبل از عید فطر و حضور در بازار» به عنوان عوامل اصلی شیوع کرونا در این استان نام برده و گفته است طبق نظر مقام‌های استانی اگر «شرایط بدتر شود، دوباره محدودیت‌ها را اعمال خواهیم کرد».

خبرگزاری ایرنا همچنین به نقل از جواد آقازاده، رئيس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نوشته است که «زنگ خطر پیک دوم» کرونا در این استان به صدا درآمده است.

این مقام محلی آماری از وضعیت شیوع کرونا ارائه نداده و گفته است: «طی حدود یک هفته گذشته، مبتلایان به بیماری کرونا در استان افزایش قابل توجهی» داشته است.

از سوی دیگر، مرادعلی تاتار، فرماندار قصر شیرین نیز با اشاره به افزایش «نگران‌کننده» مبتلایان به بیماری کرونا، گفته است: «طی روزهای گذشته با خیز بیماری کرونا در کشور مواجه شده‌ایم و بعضی از استان ها از جمله کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارد».

۵۷ درصد مردم تهران فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند

انوشیروان محسنی‌ بندپی، استاندار تهران نیز به خبرگزاری ایلنا گفته است در سطح کشور به طور میانگین ۸۲ درصد مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند ولی در تهران این میزان «۵۷ درصد» است.

او همچنین از کمبود امکانات در پایتخت اشاره کرده و گفته است این استان «به لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی شاخص‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر» بود.

به گفته استاندار تهران، با وجود چنین مشکلاتی درصد بهبودیافتگان از میانگین کشوری «بالاتر است» و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران نسبت به میانگین کشوری «پایین‌تر است».

معاون وزیر بهداشت: بزرگ‌ترین ترس ما عادی شدن کرونا است

علیرضا رئيسی، معاون وزیر بهداشت ایران گفته است بزرگ‌ترین ترس ما «عادی‌شدن کرونا» است که «بسیار خطرناک‌تر» از ویروس کرونا است.

او که صبح روز یک‌شنبه ۱۱ خرداد در یک نشست خبری سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در برخی شهرها و استان‌ها فاصله‌گذاری‌ها» رعایت نمی‌شود، گفت در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی «بدترین شهر، تهران بود. کمترین استانی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند در جنوب نیز، استان خوزستان بود».

XS
SM
MD
LG