لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

مرگ الهام شیخی، بازیکن فوتسال، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا


الهام شیخی
الهام شیخی

در حالی که ورزش ایران همچنان به دور از برنامه‌ای واحد و منسجم برای پیشگیری از شیوع ویروس کروناست، خبر درگذشت اولین ورزشکار منتشر شد.

الهام شیخی فوتسالیست ۲۲ ساله اهل شهر قم اولین ورزشکار ایرانی است که قربانی ویروس کرونا شد.

این خبر را هیئت فوتبال استان قم اعلام کرد، استانی که مرکز آن کانون انتشار ویروس کرونا در ایران معرفی شده است.

آسو جواهری داور بین‌المللی فوتبال زنان در واکنش به درگذشت الهام شیخی در اینستاگرام نوشت: «یکی از مسئولین در پاسخ به پس دادن ابلاغم و درخواستم برای لغو بازی‌ها با تفرعن و تمسخر گفت: «چتونه شما؟ چرا انقدر یک مریضی ساده رو جدی گرفتین؟»

همزمان کنفدراسیون فوتبال آسیا از لغو بازی‌های هر چهار نماینده ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان این قاره خبر داد.

پرسپولیس باید در کویت در برابر التعاون عربستان قرار می‌گرفت. استقلال مهمان الوحده امارات بود. شهر خودرو باید به مصاف الاهلی امارات می‌رفت. سپاهان نیز طبق برنامه باید با النصر عربستان رویارو می‌شد.

لغو بازی‌های بین‌المللی در شرایطی اعلام شده است که فدراسیون فوتبال ایران اصرار دارد بدون حضور تماشاگران، رقابت‌های لیگ برتر را برگزار کند.

تصاویری با عناوینی نظیر «ضد عفونی ورزشگاه‌ها» منتشر می‌شود که به باور فدراسیون فوتبال، برای رفع خطر و تامین سلامتی بازیکنان و عوامل برگزاری مسابقه کافی است.

تصمیم فدراسیون فوتبال با انتقاد گسترده مربیان و بازیکنان مواجه شده. بازیکنان و مربیان استقلال تهران در مصاحبه‌هایشان می‌پرسند: «مگر جان ما ارزشی ندارد که رقابت‌ها را تعطیل نمی‌کنند؟»

فرهاد مجیدی گفت: «حتماً باید یک نفر از ما بمیرد؟ آیا جانمان را از سر راه آوردیم؟ مگر ضد ویروسیم؟ با اضطراب و ترس از ویروس، خطر مصدومیت بیشتر می‌شود. چرا بدیهیات پیش پا افتاده‌ را در نظر نمی‌گیرند؟»

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان، نیز گفت: «کنفدراسیون بازی‌ها را لغو کرده، چون جان انسان‌ها برای آنها ارزش دارد. اگر حتی یک نفر از داوران، مربیان، بازیکنان و مسئولین برگزاری مسابقه کرونا بگیرند، آیا ارزشش را دارد مسابقه برگزار کنیم؟»

این در حالی است که سایر رشته‌های ورزشی، اردوها و مسابقات داخلی خود را در تمام رده‌های سنی لغو کرده‌اند.

وزارت ورزش از توضیح درباره این که چه تفاوتی بین فوتبال و سایر رشته‌ها وجود دارد، خودداری کرده است.

این وزارتخانه پیشتر تاکید کرده بود در خصوص لغو یا انجام مسابقات، تابع «نهادهای بهداشتی و امنیتی» است.

محمد نوری‌فر مدیر رسانه‌ای استقلال به رادیو ورزش گفت: مسئولی که این «تصمیم مسخره و خطرناک را گرفته خودش را معرفی کند و عواقب احتمالی تصمیمش را بپذیرد. ما در طول سفر، اسکان و بازی، مدام در معرض ابتلا قرار داریم.»

لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزارکننده هشت مسابقه در شهرهای مختلف خواهد بود. جمعه در لیگ دسته اول نیز ۹ مسابقه در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

سپیدرود رشت یکی از این تیم‌هاست که مدیرعاملش می‌گوید: «ده نفر از اعضای تیم آنفولانزا گرفته و مشکوک به کرونا هستند. ۴ نفر وضعیت حاد دارند. بازیکنان در خوابگاه کنار هم زندگی می‌کنند و احتمال ابتلای بقیه هم هست. مسئولین باید لیگ را تعطیل کنند. وضعیت جداً خطرناک است و جای سهل انگاری وجود ندارد.»

XS
SM
MD
LG