لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

امام جمعه تهران: برای جلوگیری از نفوذ حصار هم کافی نیست


محمد امامی کاشانی، امام جمعه تهران،در خطبه‌های روز ۱۵ آبان، گفت که برای جلوگیری از «نفوذ دشمن» در ایران، اقتصاد، اخلاق و سیاست «باید حصار داشته باشد».

پیش از خطبه های نماز جمعه تهران نیز رئیس سازمان پدافند غیرعامل به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد که «افرادی در داخل به دنبال حذف استکبارستیزی با دیپلماسی مک‌دونالد هستند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، امام جمعه تهران گفت: «در قضیه برجام و مذاکرات هسته‌ای متوجه شدیم که دشمنان می‌خواهند ایران را محو کنند.»

محمد امامی کاشانی تاکید کرد که براساس این تجربه باید «جلوی نفوذ استکبار جهانی و سلطه بیگانگان» را گرفت.

وی اضافه کرد:« وقتی می‌خواهیم جلوی نفوذ را بگیریم باید حصار بکشیم، اقتصاد، اخلاق و سیاست ما باید حصار داشته باشد.»

به گفته وی، «این دیوارکشی در شرایط امروز دنیا ضروری است اما کافی نیست.»

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او پس از توافق اتمی وین بارها درباره به گفته آنان «تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران» هشدار داده‌اند و محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز تلاش برای نفوذ در ایران پس از توافق هسته‌ای را «فتنه‌ چهارم» دانسته است.

درهمین حال سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازداشت جمعی از فعالان مطبوعاتی خبر داده و آنان را عضو «شبکه نفوذی همکار با دولت‌های متخاصم غربی» نامیده است.

در روزهای گذشته خبر بازداشت عیسی سحرخیز، مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، احسان مازندرانی، مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان، آفرین چیت‌ساز ستون‌نویس روزنامه ایران، و سامان صفرزایی، خبرنگار ماهنامه اندیشه پویا، منتشر شده است.

ابراهیم رئیسی، دادستان کل ایران، نیز روز چهارشنبه از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده به عنوان «یک شبکه نفوذی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی» و همچنین «عناصر جاسوس و مزدوران قلم به دست آمریکایی» نام برده بود.

در همان روز اما حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، هشدار داده بود که «نباید با کلمه نفوذ بازی» کرد.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس، نیز روز پنجشنبه، ۱۴ آبان، گفته بود که برخی می‌خواهند از کلمه «نفوذ» مانند «فتنه» ‌ به عنوان ابزاری برای ایجاد خفقان استفاده کنند.

در روزهای گذشته همچنین فعالیت و پلمب شدن رستوران «کی‌اف‌سی حلال» در تهران خبرساز شده است.

در همین حال غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل، روز چهارشنبه گفته بود که وزارت صنعت، تجارت و معدن ایران «به شرکتی دوگانه ایرانی – آمریکایی مجوز مک‌دونالد داده است».

آقای جلالی از نیروی انتظامی خواسته بود که تابع وزارت صنعت، تجارت و معدن نباشد و با این شرکت «برخوردی جدی» کند.

وی روز جمعه نیز گفت که کسانی حضور آمریکا در ایران را «در حوزه‌های مختلف تئوریزه می‌کنند» و به دنبال «توسعه شبکه نخبگانی، دیپلماسی مک دونالد و دیپلماسی ورزشی » با هدف «نفوذ» آمریکا درایران هستند.

«حکام آل‌سعود افرادی پست هستند»

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن، حاکمان این کشور را «افرادی پست» خواند که «تبدیل به نوکر آمریکا و اسراییل شده‌اند.»

به گزارش ایسنا، وی همچنین عربستان سعودی را تلویحا متهم کرد که «پشت سر گروه داعش» قرار دارد.

علاوه بر آقای امامی کاشانی، برخی از امامان جمعه دیگر از جمله امام جمعه مشهد و تبریز نیز روز ۱۵ آبان شدیدا به عربستان سعودی حمله کردند.

ایران و عربستان سعودی درباره موضوعاتی مانند درگیری‌ها در سوریه و یمن اختلاف شدید دارند.

XS
SM
MD
LG