لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۷

یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های لیگ برتر: استقلال سه تراکتور صفر


در یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال موفق شد اولین پیروزی‌اش در فصل جدید را جشن بگیرد. آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی با سه گل از سد تراکتورسازی تبریز گذشتند و پنج‌امتیازی شدند.

درگیری دائم بین نیروهای انتظامی با هواداران تراکتورسازی، چند مصدوم به جا گذاشت. این درگیری، پیش از مسابقه آغاز شد و در امتداد بازی نیز جریان داشت.

خودروهای یگان ویژه در پیست دوومیدانی حاضر بودند که پیش از این سابقه نداشت. در حین درگیری‌ها شعار «مرگ بر دیکتاتور» از سوی هواداران تراکتورسازی سر داده شد.

خبرگزاری ایسنا نوشته: «هواداران اشیای مختلفی را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند. مأموران برای آرام کردن هواداران به آن‌ها حمله‌ور شدند و تعدادی را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند. درگیری‌ها در نیمه نخست با فحاشی هواداران دو تیم علیه یکدیگر ادامه یافت.»

در متن مسابقه، در سیزدهمین دقیقه علی عبدالله‌زاده با گل به خودی‌اش سرنوشت بازی را معین کرد. توپ‌ربایی روح‌الله باقری با ارسال زمینی این بازیکن همراه شد و توپ قبل از اینکه به تبریزی برسد توسط عبدالله‌زاده با گل به خودی همراه شد.

پانزده دقیقه بعد باز هم اشتباه مهلک مدافعان تراکتورسازی و دفع توپ ناقص اهل شاخه باعث شد استقلال به گل دوم برسد. این بار مرتضی تبریزی بود که پشت پای فرشید اسماعیلی را به زیر طاق دروازه تراکتور کوبید. این اولین گل تبریزی در اولین بازی‌اش برای آبی‌پوشان بود.

در ششمین دقیقه از نیمه دوم استقلال توانست اختلاف را بار دیگر افزایش دهد. این بار فرشید اسماعیلی بود که روی اشتباه شجاعی، با شلیک سنگین دروازه محسن فروزان را گشود.

مهدی رحمتی، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، فرشاد محمدی‌مهر، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی (مارکوس نویمایر) مرتضی تبریزی، وریا غفوری (الحاجی گرو) و روح‌الله باقری (خسرو حیدری) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

برای تراکتورسازی محسن فروزان، محمد طیبی، علی عبدالله‌زاده (سوگیتا) محمد اهل شاخه، دانیال اسماعیلی‌فر، رضا شربتی، مسعود شجاعی (طاهران) علیرضا نقی‌زاده، اشکان دژاگه، هری فورستر و آنتونی استاکس بازی کردند.

وینفرید شفر در پایان بازی گفت: «برای بازیکنان جدیدم خیلی خوشحالم. کریمی، محمدی‌مهر و باقری خیلی خوب بازی کردند. این نتیجه مقابل تراکتور بسیار خوب است.»

در سایر بازی‌ها پدیده مشهد با گلزنی در نود و سومین دقیقه توانست صنعت نفت آبادان را شکست دهد.

ارسال توپ به محوطه جریمه به یونس شاکری رسید و او هم توپ را برای امین قاسمی‌نژاد مهیا کرد تا با ضربه پای راست دروازه صنعت نفت را باز کند.

گسترش تبریز مقابل سپیدرود رشت به تساوی یک بر یک رسید. سپاهان اصفهان هم مقابل پیکان با تساوی بدون گل متوقف شد.

در پایان هفته سوم، پرسپولیس با هفت امتیاز صدرنشین است. پدیده شش امتیازی است. سپاهان، استقلال، پیکان و ذوب آهن پنج امتیازی‌اند.

XS
SM
MD
LG