لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۴

سیل لرستان؛ قطع راه‌های ۱۷۵ روستا، ده هزار میلیارد ریال خسارت


در پی وقوع سیلی که در هفته جاری استان لرستان را درنوردید، مدیرکل مدیریت بحران این استان می‌گوید راه ارتباطی ۱۷۵ روستای این استان همچنان قطع است. برآورد اولیه خسارت سیل در لرستان ده هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه، هشتم اسفند، در خبرگزاری ایسنا، غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان، گفت عملیات بازگشایی راه‌های ۱۷۵ روستا در حال انجام است و پیش از این راه‌های ۲۰۰ روستا بازگشایی شده است.

وی با اشاره به وصل گاز معمولان پس از فروکش شدن سیلاب، اضافه کرد که در حال حاضر، برق یک روستا و آب ۱۶ روستای استان «علی‌رغم تلاش‌ها» همچنان قطع است.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برآورد اولیه خسارت سیل ۴۸ ساعت گذشته این استان را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

گودرز امیری با این حال گفت که این برآورد خسارت بر اساس گزارش اولیه دستگا‌‌ه‌های مختلف است و «رقم دقیقی نیست».

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین به رانش زمین ۳۰ روستای استان خبر داده و افزود که آزادراه خرم‌آباد به اندیمشک در چند نقطه دچار رانش شده است.

بر اساس این گزارش، بارندگی بی‌سابقه و جاری شدن سیل فروردین‌ماه ۹۸ در حالی باعث طغیان رودخانه‌ها و حجم بالای خسارت در لرستان شد که «به عقیده کارشناسان دانشگاهی با طرح‌های سدسازی و آبخیزداری امکان کاهش حجم این خسارات امکان‌پذیر بود.»

این دومین‌ بار در طول سال جاری است که شهروندان لرستان با سیل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

گزارش دیگری نیز حاکی از تخریب ۷۰۹ واحد مسکونی در غرب اصفهان به‌ دلیل «روان‌آب ناشی از بارش‌های رگباری» است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور شیشه‌فروش در جمع خبرنگاران گفته این اماکن مسکونی در شهرستان‌های فریدون‌شهر، چادگان، فریدن، بویین میاندشت و خوانسار بوده و برخی از آنها از ۲۰ تا ۸۰ درصد دچار خسارت شد‌ه‌اند.

وی با اشاره به خسارت سیل به اراضی کشاوری افزوده که تعیین میزان دقیق این خسارت، به زمان نیاز دارد.

منابع: خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا و تسنیم/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG