لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۷

سیل در ایران: ادامه بارش‌ در ۱۵ استان؛ واژگونی قایق در گمیشان پنج قربانی گرفت


گمیشان
گمیشان

به گفته پلیس راهور ایران، در ۱۵ استان بارش باران و برف و در پنج استان دیگر مه‌گرفتگی همچنان ادامه دارد. دو مسیر اصلی در خراسان رضوی مسدود شده و آخرین آمار از قربانیان واژگونی قایق در گمیشان پنج نفر اعلام شد.

علیرضا کمال‌غریبی، سرپرست فوریت‌های پزشکی استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا از کشف پنج جسد در حادثه واژگونی قایق موتوری حامل داوطلبان، امدادگران و سیل‌زدگان در گمیشان خبر داد.

او توضیح داد که «در این حادثه ۱۷ نفر سالم از آب خارج شدند و در سلامت هستند. تاکنون جسد ۵ نفر پیدا شده و تلاش برای یافتن یک مفقودی دیگر ادامه دارد.»

امیر شیر توماج، فرماندار گمیشان نیز به خبرگزاری مهر می‌گوید که کشته‌های قایق غرق شده در گمیشان به پنج نفر رسیده‌است.

گمیشان در کرانه شرقی خزر، در غرب استان گلستان قرار دارد. بخشی از این شهر در حال حاضر زیر آب رفته‌ است.

ادامه بارش و مه‌گرفتگی در ۲۰ استان

پلیس راهور ایران می‌گوید در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، زنجان و همدان بارش برف و در استان‌های تهران، همدان، زنجان، مازندران، هرمزگان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران گزارش شده‌است.

گوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری
گوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری

به گفته پلیس راهور ایران استان‌های اردبیل، البرز، زنجان، قزوین و ارتفاعات سمنان دچار مه‌گرفتگی هستند.

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، نیز گفته روز پنج‌شنبه هشتم فروردین ماه با موج دیگری در نیمه غربی، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، بارش باران و وزش باد شدید موقتی، و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مسدود شدن دو مسیر اصلی در خراسان رضوی

روابط عمومی فرودگاه مشهد اعلام کرده‌است به‌دلیل کاهش قابل‌توجه دید افقی فرودگاه، پروازهای ورودی این فرودگاه از آغاز بامداد روز چهارشنبه متوقف شدند. دو مسیر اصلی استان خراسان رضوی نیز در پی بارش‌های ساعت‌های گذشته مسدود شدند.

حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد به خبرگزاری دولتی ایرنا، گفته پروازها از ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه از سر گرفته شده‌اند و در حال حاضر فرودگاه عملیاتی‌ست و پروازها انجام می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است و به طور میانگین روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

از استان خراسان رضوی در عین حال خبرهایی نیز از مسدود شدن دو مسیر اصلی گزارش شده‌است.

آن‌طور که سرهنگ هادی امیدوار، رئیس پلیس راه خراسان رضوی صبح چهارشنبه اطلاع داده است مسیرهای «کاشمر به کوهسرخ به علت ریزش کوه و سیلاب» و مسیر «قوچان به سبزوار به علت آب‌افتادگی در بخشی از جاده» مسدود شده‌اند.

علاوه بر راه‌های خراسان رضوی، جاده چالوس نیز همچنان مسدود است، اما جاده هراز و فیروزکوه بازگشایی شده‌است.

ایرنا، ایسنا، توئیتر، رادیو فردا|ت
XS
SM
MD
LG