لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

سنگ‌پرانی و شعار هواداران استقلال علیه وزیر ورزش


در آغاز هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با تساوی ۱-۱ مقابل فولاد خوزستان متوقف شد.

استقلالی‌ها که هفته اول در دقیقه ۹۵ بازی را مقابل ماشین سازی تبریز واگذار کرده بودند، این بار هم در دقیقه ۹۶ دروازه‌شان باز شد!

به این ترتیب شاگردان آندریا استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال از دو بازی فقط یک امتیاز اندوخته‌اند. در حالی که سپاهان و پدیده ۶ امتیازی‌اند.

چهار بازی دیگر نیز از هفته دوم باقی مانده که روز جمعه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین رقابت، پرسپولیس در تبریز مهمان تراکتور است.

قضاوت بازی استقلال و فولاد به عهده علیرضا فغانی داور سرشناس فوتبال ایران بود. او پس از پایان مسابقه با فحاشی برخی هواداران در ورزشگاه و جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

هواداران استقلال مانند فصل قبل، شعارهای تندی هم علیه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش جمهوری اسلامی ایران سردادند.

در این بین حسین پورحمیدی دروازه‌بان ذخیره استقلال هنگام ورود به تونل استادیوم با پرتاب سنگ یک هوادار دچار شکستگی سر و خونریزی شد.

فدراسیون فوتبال بارها در قالب بیانیه و مصاحبه، تهدید کرده است که تکرار وقایع فصل قبل در فصل جدید با واکنش شدید کمیته انضباطی مواجه خواهد شد.

در جریان مسابقه، هر دو دروازه‌بان به دلیل اتلاف وقت کارت زرد گرفتند. کارت حسینی باعث شد فغانی وقت اضافه را بیشتر از پنج دقیقه‌ای که اعلام شده بود محاسبه کند.

گل استقلال در دقیقه ۵۰ به ثمر رسید. توپ ارسالی به محوطه جریمه با ضربه سر فرشید اسماعیلی به درون دروازه گردان غلتید.

گل خوزستانی‌ها هم در واپسین ثانیه‌ها روی بی نظمی ساختار دفاعی استقلال وارد دروازه حسینی شد. ارسال زیبای حردانی با ضربه سر امیرحسین باقرپور همراه شد. خود او در برگشت، بازی را به تساوی کشید.

استراماچونی که در جریان بازی بخاطر اعتراضاتش کارت زرد گرفته بود، با پایان بازی به وسط زمین دوید تا مجدداً به فغانی اعتراض کند.

او سپس با عصبانیت از عرض زمین گذشت و بدون شرکت در نشست خبری که جزو قوانین لیگ است، وارد تونل شد تا از ورزشگاه خارج شود.

جواد نکونام در نشست خبری گفت: «هفته قبل با یک شوت استثنایی باختیم اما امروز نتیجه عادلانه بود چون موقعیتی به حریف ندادیم که اذیت‌مان کند. درباره استراماچونی صحبتی ندارم و امیدوارم موفق باشد.»

در ترکیب استقلال حسین حسینی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، فرشید باقری (مسعود ریگی) علی کریمی، فرشید اسماعیلی (علی دشتی) داریوش شجاعیان، مهدی قائدی (آرش رضاوند) و شیخ دیاباته بازی کردند.

نکونام مقابل تیم سابقش، شهاب گردان، صالح حردانی، ایوب والی، عارف آقاسی، وحید حیدریه، سینا مریدی (احمد عبدالله‌زاده) محمد آبشک، محمد قاسمی‌نژاد، حسن بیت سعید (وحید نامداری) روح‌الله سیف‌اللهی (امیرحسین باقرپور) و لوسیانو پریرا را به زمین فرستاد.

در سایر دیدارها سپاهان از سد ماشین سازی تبریز گذشت. پدیده مقابل شاهین بوشهر به برتری رسید. دیدار صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم به تساوی انجامید.

XS
SM
MD
LG