لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۲

صدها مجروح در پی درگیری هواداران فوتبال؛ «سختگیرانه برخورد می‌کنیم»


هواداران تیم سپاهان
هواداران تیم سپاهان

در پی درگیری هواداران دو تیم فوتبال در تهران که صدها مجروح و زخمی بر جای گذاشت،‌ رئیس کمیته انضباطی ضمن متهم کردن «رفتارهای غیر مسئولانه کادر فنی دو تیم» وعده داد که با مقصران «سختگیرانه برخورد» شود.

روز جمعه، ششم اردیبهشت‌ماه، بازی دو تیم سپاهان از اصفهان و پرسپولیس از تهران گل نداشت، تنها نزدیک به ۳۰۰ مجروح و زخمی بر جای گذاشت.

گزارش‌های اولیه حاکی از مرگ یک نفر نیز بود، اما این خبر بعدا توسط رئیس اورژانس تهران تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس اورژانس، «یک جوان ۳۳ ساله به دلیل سوء مصرف مواد مخدر دچار ایست قلبی و تنفسی شد و جان خود را از دست می‌دهد و هیچ‌ ارتباطی به درگیری‌ها بین طرفداران دو تیم پرسپولیس و سپاهان ندارد».

به گفته پیمان صابریان، در پی درگیری هواداران دو تیم «۲۹۵ نفر به نیروهای اورژانس مستقر در ورزشگاه آزادی مراجعه کرده‌اند که ۲۵۰ نفر به صورت سرپایی و ۴۵ نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند».

در همین زمینه رضا فتاحی، سرپرست تیم فوتبال سپاهان، گفت که «۴۰ تا ۵۰ نفر» از هواداران این تیم «سرشان شکست».

هواداران پرسپولیس
هواداران پرسپولیس

او گفت: «اولین سنگ‌ها از طرف طرفداران پرسپولیس پرتاب شد. تعداد هواداران ما شش تا هفت هزار نفر بود. باشگاه ما به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایت می‌کند. حدود ۴۰ هوادار ما سرشان شکست.»

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فوتبال، در این باره گفت: «رفتارهای غیر ورزشی برخی تماشاگران قبل از شروع، حین و حتی بعد از مسابقه زشت و ناپسند بود.»

آقای حسن‌زاده ادامه داد: «یکی از نکات مهم مسابقه روز گذشته آشفتگی نیمکت‌ها و رفتارهای غیر مسئولانه کادر فنی دو تیم بوده است و انتظار می‌رفت بزرگ‌ترهای هر دو تیم در تلطیف اوضاع و احوال و ایجاد آرامش در ورزشگاه، بیشتر مؤثر باشند.»

در گزارش‌ها توضیح بیشتری درباره این «رفتارهای غیر مسئولانه» نیامده است.

با این حال رئیس کمیته انضباطی فوتبال وعده داد که «تا جایی که قانون اجازه دهد، سختگیرانه برخورد خواهیم کرد».

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان از هفته بیست و هفتم لیگ‌ برتر ایران با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

منابع: خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، مهر، رادیوفردا/ ف. دو.
XS
SM
MD
LG