لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۷

«طلسم» و «جادو» در فوتبال ایران بار دیگر خبرساز شد


عکسی آرشیوی از هواداران گل‌گهر سیرجان و مس کرمان در جریان بازی دو تیم در دسته اول فوتبال ایران
عکسی آرشیوی از هواداران گل‌گهر سیرجان و مس کرمان در جریان بازی دو تیم در دسته اول فوتبال ایران

استفاده از «طلسم» و «جادو» در فوتبال ایران بار دیگر خبرساز شده‌است. در جریان رقابت‌های دسته اول فوتبال ایران، مسئولین تیم گل‌گهر سیرجان مایع زرد رنگی را از پشت دروازه تحویل گرفته و اطراف دروازه پاشیدند.

مسئول چمن ورزشگاه امام علی سیرجان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفته این کار برای دفع طلسم تیم رقیب، اقدام به ریختن ادرار درون دروازه این تیم کرده است.

سایت ورزش سه نوشت: «توپ از خط دروازه عبور کرد اما داور پس از پذیرفتن گل، در مشورت با کمک داور دوباره آن را رد کرد که لابد متوسلین به سحر و جادو این مسئله را ناشی را از کارکرد مایعی می‌دانند که مورد استفاده قرار گرفت».

پژمان راهبر سردبیر این سایت در توییتر، تصویر لحظه یاد شده را منتشر کرد و نوشت: «ادرار بچه نابالغ برای طلسم و كسب امتياز».

جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه بابل و رکورددار بازی ملی در تاریخ فوتبال ایران گفت: «مدارک مستندی داریم و حاضریم در اختیار مراجع تصمیم‌گیری بگذاریم. وای به حال فوتبال ایران که تیمی بخواهد با این ابزارها حریفان را شکست دهد».

علی گوینی از مسئولین ورزشگاه امام علی سیرجان به سایت تسنیم گفته است چون توپ جمع‌کن تیم رقیب، پودر سفیدی روی خط دروازه تیم‌شان ریخته، ما برای دفع طلسم از ادرار استفاده کردیم.

آقای گویینی در توضیح اقدام خورد گفت: «گل‌گهر سیرجان دو بار توپ را به تیر دروازه زد و من مطمئن شدم که توپ‌جمع‌کن‌ها درست گفته‌اند. پس از آن تصمیم گرفتیم با ریختن ادرار، طلسم آنها را باطل کنیم.»

پیش از این اظهارات، مدیر اجرایی تیم گل‌گهر با تکذیب اتفاقاتی رخ داده، گفته بود: «اگر جادوگری کرده‌ایم، پس چرا چند توپ به تیر دروازه خونه‌ به‌ خونه زدیم و چند تک به تک را از دست دادیم؟».

فدراسیون فوتبال ایران، کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق، هنوز واکنشی به وقایع سیرجان نشان نداده‌اند.

سرپرست تیم خونه به خونه بابل تاکید کرده است: «به کمیته اخلاق شکایت می‌کنیم. امیدوارم آنها همراه با رسیدگی به سر و وضع بازیکنان و مسئله قلیان، به سحر و جادو هم بپردازند که بیشتر از این آبروی فوتبال ایران در محافل بین‌المللی نرود.»

فردی که ادرار را اطراف دروازه پاشید، در همین بازی یکی از خبرنگاران سیرجانی را مضروب کرده است.

به گزارش ورزش سه، امین شول خبرنگار سیرجانی می‌گوید از او خواسته شد در نشست خبری سرمربی، از پرسیدن سؤال انتقادی خودداری کند و چون تمکین نکرد «با ضرب و شتم مواجه شد» و به همین خاطر به دادسرای سیرجان شکایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG