لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۹

قهرمانی در «دیرترین» بازی تاریخ فوتبال ایران


هواداران پرسپولیس تا صبح دوشنبه مشغول شادی بودند
هواداران پرسپولیس تا صبح دوشنبه مشغول شادی بودند

پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر مقابل داماش به برتری رسید تا پس از قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی را هم نصیب خود کند.

دیداری که قرار بود ساعت ۲۱ یکشنبه برگزار شود، ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد دوشنبه به پایان رسید تا رکورد دیرهنگام‌ترین بازی رسمی در تاریخ فوتبال ایران به ثبت برسد.

بازی در ورزشگاه فولاد خوزستان برگزار شد؛ تیم داماش به دلیل عدم اختصاص جایگاه به هوادارانش معترض بود.

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس با بلندگو از هواداران خواست تا قسمتی از ورزشگاه را برای هواداران داماش خالی کنند. بیرانوند هم خواسته مشابهی داشت اما تاثیری نداشت.

بازیکنان داماش با اشاره به تماشاگرانی که از گیلان به اهواز سفر کرده بودند اما جایی در ورزشگاه نداشتند، حاضر نبودند وارد زمین شوند. آنها سرانجام با گذشت ۴۵ دقیقه وارد میدان شدند.

بازیکنان مجدداً مشغول گرم کردن شدند اما مسابقه برگزار نشد و بازیکنان به رختکن برگشتند.

در این فضای آشفته، پرتاب اشیا در ورزشگاه و سردادن شعارهای تند علیه مسئولین فوتبال در خارج از ورزشگاه جریان داشت. ورزش سه نوشته اصابت سنگ به سر مامور نیروی انتظامی باعث شکسته شدن سرش شد.

میثاقی مجری صداوسیما با اشاره به خروج مردم از ورزشگاه، از احتمال برگزاری بازی با یک روز تاخیر خبر داد. او تاکید کرد هیچکدام از مسئولین حاضر به انجام مصاحبه درباره حوادث اهواز نشدند.

در ادامه، بازیکنان مجدداً وارد میدان شدند تا بازی در ساعت ۲۳:۲۵ دقیقه با دو ساعت و بیست دقیقه تاخیر آغاز شود.

میثاقی گفت گزارشگر سیمای خوزستان هم ورزشگاه را ترک کرده و مجبور است خودش برای دقایقی بازی را گزارش کند تا او برگردد.

برخی هواداران به دلیل ازدحام جمعیت وارد جایگاه خبرنگاران شدند. عده‌ای هم وارد زمین شدند. زمینی که افراد متفرقه فراوانی در آن تردد می‌کردند. تنش و درگیری در جایگاه خبرنگاران باعث شکستن میزها و قطع برق شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نیروهای بسیج هم وارد ورزشگاه فولاد شدند تا «در برقراری نظم به یگان ویژه کمک کنند.»

در حالی دو تیم مقابل هم به میدان رفتنه بودند، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم است. حیدر بهاروند و عبدالکاظم طالقانی هم به کمیته اخلاق احضار شدند.

برای پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی(حسین ماهینی) مهدی ترابی (امید عالیشاه) ماریو بودیمیر (مهدی شریفی) و علی علیپور به میدان رفتند.

حسین ماهینی کاپیتان دوم پرسپولیس پس از هشت ماه دوری، در واپسین لحظات این بازی به میادین فوتبال بازگشت.

در دقیقه ۲۳ علی علیپور با ضربه ایستگاهی تماشایی خود از فاصله‌ای دور، توپ را دور از دست‌های جاسم یاسراللهی به تور رساند.

مهدی الطافی مدیرعامل داماش گفت: «تماشاگران داماش هزار کیلومتر با اتوبوس طی کردند اما پلیس آنها را محاصره کرد و گفت حق ندارید بیایید. نمی‌دانم چه بلایی است که نیروی انتظامی خوزستان بر سر تماشاگران داماش آورده. نمی‌توانم این ظلم را فراموش کنم. تماشاگران با شال و پرچم داماش گریه می‌کنند.»

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران که در تمام درگیری‌های فوتبالی سکوت می‌کند و واکنشی نشان نمی‌دهد، این بار هم به دلیل آنچه حضور در کنگره فیفا اعلام شده، صحبتی درباره حوادث اهواز نکرده است.

وزارت ورزش اعلام کرد کارگروهی را برای رسیدگی به حواشی این بازی تشکیل داده و «با خاطیان به صورت قانونی و ورزشی برخورد خواهد شد.»

در ساعت یک و نیم بامداد، میثاقی و فتاحی که در حین بازی تعلیق شده بود، در برنامه زنده به درگیری لفظی پرداختند. این در حالی است که یک ربع مانده به ساعت دو بامداد، هنوز مراسم اهدای جام قهرمانی آغاز نشده بود.

ر/ت
XS
SM
MD
LG