لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۸

توقف صدرنشینان در شب پیروزی پرسپولیس و استقلال


در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های صدرنشین سپاهان و تراکتور متوقف شدند اما پرسپولیس و استقلال از سد رقبای خود گذشتند.

پرسپولیس در بوشهر با هت‌تریک علی علیپور توانست با نتیجه ۵-۰ از سد شاهین بگذرد. علیپور حالا با عبور از مهدی طارمی، رکورددار گلزنی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر است.

این نخستین برد خارج از خانه سرخپوشان در فصل جدید بود. شاهینی‌ها که تاکنون در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشده‌اند، فقط با یک امتیاز از هشت بازی در انتهای جدول قرار گرفته‌اند.

در این بازی امیرحسین موسی‌زاده از شاهین و احمدزاده از پرسپولیس با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شدند.

دور زمین، پلاکاردهایی به نقل از "خانواده شهدا" در حمایت از "حرکت ولایی" مهدی ترابی نصب شده بود.

ترابی هفته گذشته پس از گلزنی به پیکان، شعار درج شده روی زیر پیراهنش را نشان داد که "راه نجات کشور" را اطاعت از رهبر جمهوری اسلامی می‌دانست.

گابریل کالدرون با قدردانی از هواداران تیمش برای صبوری در قبال نتایج نه چندان خوب در هفته‌های گذشته، گفت: «به خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی برای رفتارشان در نیمکت‌نشینی تبریک می‌گویم. آنها چه بازی کنند و چه نکنند، به منافع تیم فکر می‌کنند».

برای پرسپولیس علیرضا بیرانوند، محمد نادری، محمد انصاری (شجاع خلیل‌زاده)
مهدی شیری، حسین کنعانی، احمد نوراللهی (امیر روستایی) محسن ربیع‌خواه، علی علیپور، مهدی ترابی، وحید امیری (فرشاد احمدزاده) و امید عالیشاه بازی کردند.

صنعت نفت در آبادان ۲-۱ بر تراکتور غلبه کرد. به این ترتیب طلسم گل نخوردن و نباختن شاگردان مصطفی دنیزلی پس از هفت مسابقه شکست.

عیسی آل‌کثیر و محمد قریشی برای تیم میزبان گل زدند. محمدرضا آزادی هم تک گل تراکتور را به ثمر رساند.

احسان حاج‌صفی که اعتراضاتش به داور در بازی ایران و بحرین خبرساز شده بود، در دقایق پایانی این بازی هم بارها به مشاجره با داور پرداخت.

سپاهان صدرنشین در خانه هر چه تلاش کرد موفق نشد دروازه سایپا را باز کند. در این بازی پیام نیازمند دروازه‌بان ملی‌پوش سپاهان موفق شد رکورد بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ لیگ برتر را بشکند.

او از مرز ۸۹۰ دقیقه هم گذشت تا رکورد ۸۷۳ دقیقه‌ای که در اختیار حسین حسینی بود را فرو بریزد.

استقلال در ورزشگاه آزادی توانست پنجمین برد پیاپی (جام حذفی و لیگ برتر) را رقم بزند. آبی پوشان با نتیجه ۲-۰ از سد پارس جم گذشتند.

علی کریمی و مهدی قائدی گلزنان استقلال در این مسابقه بودند. هر دو تیم چندین موقعیت مناسب گلزنی را از دست دادند.

قطعی برق دو پروژکتور ورزشگاه آزادی، باعث وقفه‌ای ۱۵ دقیقه‌ای در نیمه دوم مسابقه شد. اتفاقی که ماه قبل در جام حذفی هم برای استقلال رخ داده بود.

هر بار استقلال در برابر پارس به گل رسید، هوادارانش علیه امیرحسین فتحی مدیرعامل تیم‌شان شعار داده و خواستار کناره‌گیری او شدند.

آنها چند هفته‌ای است که فارغ از نتایج تیم‌شان، در واکنش به تصمیمات مدیریتی آقای فتحی شعار می‌دهند.

در دقیقه ۹۲ کمک داور دوم، گل پارس جنوبی را آفساید اعلام کرد. مظفری‌زاده کارشناس داوری به ورزش سه گفت: «متوجه نشدم با اینکه کمک داور جای مناسبی داشت به چه دلیل گل سالم پارس را آفساید گرفت».

حسین حسینی، عارف غلامی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند (شیخ دیاباته) مهدی قائدی (مرتضی تبریزی) و سجاد آقایی (فرشید باقری) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

استراماچونی درباره روند پیروزی‌های تیمش گفت: این تازه شروع سفر ماست. امروز روزبه چشمی و سیاوش یزدانی را نداشتیم در حالیکه می‌دانستیم پارس از کناره‌ها ارسال می‌کند. باید به همین شکل ادامه دهیم و وضعیت را بهتر کنیم».

در سایر بازی‌ها فولاد خوزستان با گلزنی در دقیقه ۸۸ توانست نساجی مازندران را شکست دهد. بازی ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان هم بدون گل به پایان رسید تا مسجدسلیمانی‌ها همچنان بدون باخت بمانند.

پیکان دو بر یک ذوب آهن را شکست داد. شهریار مغانلو گل دوم پیکان را از روی نقطه پنالتی زد تا جایگاهش را در صدر جدول گلزنان مستحکم کند.

بازی تیم‌های شهر خودرو و گل گهر سیرجان که قرار بود در ورزشگاه امام رضای مشهد برگزار شود، با مخالفت شورای تامین به تعویق افتاد.

علت این موضوع، همزمانی با مراسم مذهبی عنوان شده است. در حالی که نماینده مشهد با غلبه بر گل گهر می‌توانست به صدر جدول صعود کند.

در جدول رده‌بندی سپاهان با ۱۸ امتیاز و تراکتور با ۱۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند. شهر خودرو با ۱۶ امتیاز و یک بازی کمتر سوم است.

پرسپولیس، صنعت نفت و فولاد ۱۵ امتیازی‌اند و با تفاضل گل در رده‌های چهارم تا ششم ایستاده‌اند. استقلال هم هفتم است.

XS
SM
MD
LG