لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۹

بیانیه اعتراضی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران: لباس‌های کهنه را پس از شستشو دوباره می‌پوشیم


شادی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی دو بر یک در برابر لبنان در روز ۲۰ آبان
شادی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی دو بر یک در برابر لبنان در روز ۲۰ آبان

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه ۲۰ آبان دقایقی پس از پیروزی مقابل لبنان، بیانیه‌ای مشترک را در صفحات اینستاگرام خود منتشر کردند.

گلایه مشترک بازیکنان کاملاً مغایر با ادعای مسئولین جدید فدراسیون فوتبال ایران است که همواره بر شرایط مطلوب و بهبود اوضاع فوتبال ایران در دوران مدیریت خود تاکید می‌کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده: «لازم است به اطلاع مردم برسد که تیم ملی با چه مشکلات عجیبی روبرو است که به هیچ‌وجه در شان نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی، در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم. یک‌سال است که لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شستشو دوباره باید بپوشیم».

خبرگزاری ایسنا روز پنجشنبه ۲۰ آبان این بیانیه را با عنوان «ملی‌پوشان به سیم آخر زدند» منتشر کرده است. خبرگزاری فارس هم از تیتر «حمله مشترک بازیکنان تیم ملی به فدراسیون فوتبال» استفاده کرده است.

بازیکنان تیم ملی ایران با انتقاد از شرایط حضورشان در لبنان، نوشته‌اند: «در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی از جمله زمین تمرین مواجه شدیم اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولان فدراسیون صورت نگرفت».

آن‌ها یادآور شده‌اند که بازیکنان تیم ملی «برخلاف وعده‌ها و با گذشت چندین ماه» هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند.

جبران شکست مقابل بحرین و عراق و صعود تیم ملی ایران به این مرحله از بازی‌ها با واکنش مسئولین سیاسی و ورزشی جمهوری اسلامی ایران مواجه شد. اما فوتبالیست‌های تیم ملی در بیانیه خود نوشته‌اند که از آن به بعد، فراموش شده‌اند.

ملی‌پوشان که با دو گل در وقت‌های تلف شده دو بر یک از سد لبنان گذشتند، تاکید کرده‌اند:
«از صعود در بحرین به بعد، دیگر خبری از مسئولان ورزش کشور نبوده. پیروزی‌های ما برایشان عادی شده و به جای این‌که بیشتر حمایت کنند، به طور کلی فراموش‌مان کرده‌اند. این وضعیت اصلاَ مناسب تیمی نیست که در صدر رنکینگ آسیاست و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود».

تیم ملی فوتبال ایران برای راهیابی به جام جهانی با ۱۳ امتیاز در صدر جدول گروه نخست آسیا قرار دارد. کره جنوبی ۱۱ امتیازی است.

تیم ملی ایران پس از شکست مقابل عراق با سرمربیگری مارک ویلموتس که در ماه نوامبر ۲۰۱۹ رقم خورد، تاکنون شکستی را متحمل نشده است. در این مدت ۱۱ برد و یک تساوی با کره جنوبی در کارنامه دراگان اسکوچیچ به ثبت رسیده.

بازی بعدی ایران مقابل سوریه است که در آغاز دوربرگشت، سه شنبه ۲۵ آبان به میزبانی اردن مقابل هم قرار می‌گیرند.

XS
SM
MD
LG