لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

تیم ملی فوتبال ایران پس از ۲۸ ماه شکست خورد


الهیار الله‌یار صیادمنش (چپ) در جنگ تن به تن با هوانگ هی-چان برای تصاحب توپ
الهیار الله‌یار صیادمنش (چپ) در جنگ تن به تن با هوانگ هی-چان برای تصاحب توپ

تیم ملی فوتبال ایران که آخرین بار با سرمربی‌گری مارک ویلموتس و در برابر عراق شکست خورد، پس از ۸۶۱ روز بار دیگر شکست را پذیرا شد.

در هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی، ایران با نتیجه دو بر صفر مقابل کره جنوبی شکست خورد. این نخستین شکست ایران مقابل کره پس از جام ملت‌های ۲۰۱۱ است.

شاگردان اسکوچیچ با این شکست در سئول و در حضور ۶۱ هزار تماشاگر، به رتبه دوم گروه A انتخابی سقوط کرده و صدرنشینی را به کره جنوبی سپردند.

نخستین شکست پس از دو سال و چهار ماه، می‌تواند رتبه نخست ایران در جمع تیم‌های آسیایی از رنکینگ فیفا را هم با تهدید مواجه کند.

سون هیونگ مین و کیم یونگ گون گل‌های کره جنوبی را به ثمر رساندند. شاگردان پائولو بنتو موقعیت‌های متعدد دیگری هم برای افزایش گل‌های زده داشتند.

سون ستاره تاتنهام، سی و یکمین گل ملی‌اش را به ثمر رساند. او در دیدار رفت نیز دروازه بیرانوند را در تهران باز کرده بود. این بار و در سئول، گل دوم را مدافع مرکزی و پیش تاخته کره وارد به ثمر رساند.

کره جنوبی با ۲۳ امتیاز صدرنشین شد و ایران با ۲۲ امتیاز در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، در جایگاه دوم قرار گرفت.

دراگان اسکوچیچ با این نتیجه، اولین شکست خود به عنوان سرمربی ایران را بعد از ۱۵ بازی متحمل شد.

نمایش پر اشتباه ایران، فرصت‌های فراوانی را در اختیار میزبان گذاشت. خلیل‌زاده که با وجود مصدومیت در ترکیب قرار گرفته بود، در همان نیمه نخست تعویض شد.

ایران در این مسابقه مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت. صادق محرمی و سعید عزت‌اللهی هم محروم بودند. کره جنوبی نیز چهار بازیکن خود از جمله یاران بوندس لیگایی را در اختیار نداشت.

امیر عابدزاده، احسان حاج‌صفی (الله‌یار صیادمنش) شجاع خلیل‌زاده (عارف غلامی) میلاد محمدی (مهدی مهدی‌پور) احمد نوراللهی، وحید امیری (کریم انصاری‌فرد) محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلیزاده، مجید حسینی، امید نورافکن و سردار آزمون (امیرحسین حسین‌زاده) بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

آزمون در گفتگوی زنده پایان بازی گفت کره‌ای‌ها تیم برتر زمین بودند و با موقعیت‌هایی که خلق کردند، شایسته کسب این پیروزی بودند.

در نخستین دیدار از گروه دوم این رقابت‌ها استرالیا در خانه با دو گل مغلوب ژاپن شد. دو گل میتوما در دقایق پایانی، حکم صعود این تیم و عربستان را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را امضا کرد.

به این ترتیب، استرالیا به عنوان تیم سوم باید منتظر معرفی تیم سوم گروه نخست باشد تا برنده این دیدار، در جام بین قاره‌ای، مقابل تیم پنجم آمریکای جنوبی قرار بگیرد.

XS
SM
MD
LG