لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۵

پیروزی پرسپولیس در نودمین دقیقه با گلزنی نوه سعید راد


آخرین بازی هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی برگزار شد و پرسپولیس با گلزنی در نودمین دقیقه از سد سپیدرود رشت گذشت.

سرخپوشان پس از حذف الدحیل قطر و صعود رویایی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بازی پر مشقتی را مقابل سپیدرود سپری کردند.

دفاع همه جانبه شاگردان علی کریمی و درخشش کوروش ملکی دروازه‌بان این تیم، همه روزنه‌ها را به روی پرسپولیس بسته بود.

در آخرین ثانیه‌ها از وقت قانونی روی ضربه برگشتی کرنر که نوراللهی فرستاد، آدام همتی بازیکن تازه وارد پرسپولیس با شوتی سر ضرب و سنگین، قفل دروازه تیم مهمان را شکست.

پیوستن آدام همتی به پرسپولیس انتقادات فراوانی را متوجه برانکو ایوانکوویچ کرد. حتی کی‌روش هم در جنگ لفظی با برانکو، از همتی اسم برد و جذب او را نشانه «کیفیت سطح تصمیمات فنی» سرمربی پرسپولیس دانست.

همتی که نوه سعید راد بازیگر سرشناس سینمای ایران است، با گلی که زد تیمش را به هر سه امتیاز بازی رساند تا پرسپولیس پس از پدیده مشهد در رتبه دوم جدول بایستد.

سپیدرود با همان دو امتیازی که اندوخته بود در انتهای جدول قرار گرفته؛ پایین‌تر از نفت مسجدسلیمان که سه امتیازی است.

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، محمد انصاری
احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن (حمیدرضا طاهرخانی) امید عالیشاه (آدام همتی) گادوین منشا و علی علیپور یاران پرسپولیس در این مسابقه بودند.

سرمربی پرسپولیس در پایان بازی گفت: باید جای خالی فرشاد احمدزاده، ربیع‌خواه و صادق محرمی را پر کنیم. امروز هم کمال کامیابی‌نیا و ماهینی را در اختیار نداشتیم اما به شهرآورد می‌رسند.

برانکو که تیمش باید چهار روز دیگر به مصاف استقلال برود، درباره گلزنی آدام همتی گفت: «آدام به خاطر اینکه پدربزرگش از بازیگران بزرگ سینمای ایران است تحقیر می‌شد. امروز نشان داد که لیاقت حضور در بین ما را دارد. او تمام فشارها و تحقیرها را تحمل کرد.»

علیرضا امامی‌فر، مربی سپیدرود، نیز گفت: «تیمی که یک ماه است تمرینات را آغاز کرده و شرایط مساعدی ندارد، اتوماتیک در آزادی جلوی پرسپولیس قهرمان ایران به عقب می‌رود. از این بازی برای آینده درس می‌گیریم. کاش نیمه اول گل خورده بودیم تا ترس بچه‌ها می‌ریخت.»

در دیگر بازی برگزار شده پدیده صدرنشین پس از شش برد پیاپی در لیگ و جام حذفی، سرانجام مقابل تراکتورسازی متوقف شد و به تساوی بدون گل رضایت داد.

نساجی مازندران هم روز شنبه در برابر استقلال به تساوی بدون گل دست یافت تا با شش امتیاز در جایگاه سیزدهم بایستد.

سایپا در حالی که یک گل از نفت مسجدسلیمان عقب بود توانست دو بر یک پیروز شود. استقلال خوزستان نیز ذوب آهن اصفهان را برد و به وسط جدول صعود کرد.

در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران پدیده ۱۶ امتیاز دارد. پرسپولیس ۱۵ امتیازی است. سپاهان و سایپا ۱۳ امتیاز اندوخته‌اند و تراکتور ۱۰ امتیاز به دست آورده.

وحید خشتان از استقلال خوزستان با چهار گل زده آقای گل است. محمد کریمی از سپاهان هم با چهار پاس گل، بهترین آمار را به خودش اختصاص داده است.

XS
SM
MD
LG