لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۳

اعتراض مولاوردی به شیوه اطلاع‌رسانی درباره صدور کیفرخواست علیه وی


شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئيس‌جمهوری ایران
شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئيس‌جمهوری ایران

شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئيس‌جمهوری ایران در امور زنان، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضاییه، شیوه اطلاع‌رسانی درباره پرونده قضایی خود را «غلط» و اسباب «تاسف» خواند.

خانم مولاوردی در این نامه که روز دوشنبه ۲۳ تیر در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، نوشت که با «تماس‌های مکرر خبرنگاران» متوجه شده «رسانه‌هایی خاص» از صدور کیفرخواست علیه وی خبرداده‌اند، «بدون آنکه قبلا کیفرخواست به متهم ابلاغ شده باشد».

وی سپس افزود: «به عنوان یک حقوق خوان متعجب و متاسفم از این‌ شیوه‌های غلطی که می‌رود تا به رویه و قاعده تبدیل شود.»

ساعاتی پیش از این نخستین بار وبسایت «راه دانا» گزارش داد که برای شهیندخت مولاوردی کیفرخواست صادر شده است.

این گزارش عنوان می‌کرد که اتهام خانم مولاوردی «تبلیغ علیه نظام»، «تشویق فساد و فحشا» و «در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور» است.

گزارش وب‌سایت «راه دانا» همچنین، شاکیان خانم مولاوردی را «دستگاه امنیتی و انتظامی کشور» معرفی کرده است.

این مقام سابق دولت ایران اما با وابسته دانستن وبسایت «راه دانا» به «یک نهاد نظامی»، خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران، نوشت که کجای قانون اساسی و قوانین آیین دادرسی کیفری و مدنی اجازه‌ می‌دهد که یک وبسایت مانند این «قبل از متهم به محتویات پرونده‌هایی که ساخته و پرداخته شده و سپس به مفاد کیفرخواست دسترسی داشته و اقدام به خبرسازی و نشر آن کنند».

خانم مولاوردی در نهایت با اشاره به حضور خود در دادسرای فرهنگ و رسانه از آقای رئیسی پرسیده که «آیا در جریانید در این ‌دادسرا چه می گذرد و ر‌ویه‌های سابق کماکان ادامه حیات می‌دهد؟ و هنوز جولانگاه چه کسانی است؟»

وی اما توضیح بیشتری دراین باره نداده است.

شهیندخت مولاوردی در دولت اول حسن روحانی معاونت امور زنان و خانواده را بر عهده داشت.

او در دولت دوم روحانی به عنوان دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب شد ولی آذر سال ۹۷،‌ به دنبال اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مشاعل دولتی از سمت خود استعفا کرد.

XS
SM
MD
LG