لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۳۹

سفیر ایران در آنکارا: یک فرد منتسب به داعش سفارتخانه ایران را تهدید کرده است


رسانه‌های ترکیه و خبرگزاری صدا و سیمای ایران روز دوشنبه، ۲۳ مهر، از اتخاذ تدابیر امنیتی توسط پلیس ترکیه برای حفاظت از سفارتخانه ایران در آنکارا در پی دریافت تهدید حمله انتحاری خبر می‌دهند.

محمدابراهیم طاهریان فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا با ذکر این‌که «حمله انتحاری تنها یک تهدید بود»، اظهار داشت: «تهدید توسط یک فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده‌است.»

وی افزود که «هم‌اکنون روال عادی در سفارت کشورمان در آنکارا برقرار است و همه کارکنان سفارت مشغول امور جاری سفارت هستند.»

برخی رسانه‌ها نیز از تخلیه این سفارتخانه و بیرون بردن سفیر ایران از آن خبر می‌دهند که مقام‌های ایرانی این بخش از خبرها را تکذیب می‌کنند.

خبرگزاری صدا و سیما روز دوشنبه نوشت که «در پی اطلاع مقامات امنیتی ترکیه مبنی بر احتمال تحرکات تروریستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، از ساعتی پیش خیابان‌های منتهی به سفارت کشورمان در آنکارا تحت تدابیر امنیتی پلیس ترکیه قرار گرفت.»

یک مقام سفارتخانه ایران در آنکارا به خبرگزاری تسنیم گفت: «پلیس هنوز توضیحی به ما دربارهٔ افزایش تدابیر امنیتی در خارج از سفارت و بستن خیابان نداده و ما منتظر توضیح پلیس هستیم.»

تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه ایران در آنکارا
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:18 0:00

رسانه‌های ترکیه می‌گویند که پلیس ترکیه پیامی مربوط به تهدید به حمله انتحاری به سفارت ایران در آنکارا دریافت کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه دیلی‌صباح، در پی آن خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده، بسته شده و اقدامات امنیتی شدیدی در محل برقرار است.

روزنامه ترکیه‌ای «سوزجو» نیز می‌نویسد که مأموران پلیس خیابان منتهی به سفارت ایران را مسدود کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم از قول خبرنگاران خود در محل می‌نویسد که تدابیر امنیتی پلیس در محل تشدید شده اما کار سفارتخانه ایران با روال عادی ادامه دارد.

به نوشته رویترز، پلیس ترکیه به بازرسی خودروهایی که در خیابان‌های اطراف در حرکت هستند پرداخته و برخی خیابان‌ها را نیز بسته است.

پس از انتشار این گزارش‌ها، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهار داشت: «چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند و مشغول کار روزانه خود هستند.»

با استفاده از صباح‌دیلی، سوزجو، تسنیم، خبرگزاری صداوسیما، ایسنا / پ.پ
XS
SM
MD
LG