لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۸

دادستان تهران: مدیرعامل سکه ثامن از کشور خارج شده‌است


دادستان تهران می‌گوید مدیرعامل سکه ثامن و همسرش از کشور خارج شده‌اند٬ اما «تمام حساب‌ها و اموال» وی٬ از جمله «تعدادی اتومبیل گرانقیمت» توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه٬ هفتم مهرماه٬ ضمن اعلام خبر خروج این فرد از ایران گفت که پرونده قضایی این شخص هنوز در تهران باز است و ابراز امیدواری کرد که با کمک ترکیه٬ این متهم به کشور بازگردد.

به گفته آقای دولت‌آبادی افراد از متهم این پرونده سکه خریداری می‌کردند و او بدون تحویل آن‌ها٬‌ اظهار می‌کرد که سود خرید این سکه‌ها را به خریداران خواهد داد.

دادستان تهران در حالی از توقیف اموال و حساب‌های این شخص خبر داده است که به گزارش خبرگزاری تسنیم٬ آیت محمد٬ رئیس اتحادیه طلا و جواهر از مدیر سکه ثامن گفته است که این شخص «در حدود ۵۰ میلیارد تومان در حساب‌های بانکی خود دارد و صاحب چندین ملک و زمین است».

عباس جعفری دولت‌آبادی در اظهارات روز شنبه خود به نام مدیرعامل سکه ثامن اشاره‌ای نکرده است. اما براساس گزارش رسانه‌ها در ایران، نام این شخص فرهاد زاهدی‌فر است و ۳۰ سال سن دارد.

بر اساس آنچه در وبسایت سکه ثامن نیز آمده٬ این موسسه از سوی شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین به ثبت رسیده است. بنابر آگهی تاسیس منتشر شده٬ این شرکت بازرگانی سال ۱۳۹۶ تاسیس شده است و سهام‌داران آن فرهاد زاهدی‌فر و فرانک روشنی اصل هستند.

عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه از مردم خواست که غیر از بانک و موسسات مالی مجاز٬ به هیچ شرکت و موسسه‌ای اعتماد نکنند.

این در حالی است که بر اساس آن چه در وبسایت سکه ثامن درج شده٬ این موسسه دارای مجوز لازم از اتحادیه سکه٬ طلا و جواهر٬ پروانه کسب الکترونیکی واحد صنفی از وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ نماد اعتماد الکترونیکی از همین وزارتخانه و همچنین نشان ملی ثبت در ستاد ساماندهی است.

همچنین خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌هایی بود که پیشتر افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری از طریق سایت این موسسه کرده بود.

با این‌حال اکنون این موسسه با اعلام ورشکستگی مشکلات بسیاری را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه پیشتر گفته بود که ۶۰۰ نفر در این پرونده شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا نیز پیش از این نوشته بود که «بر اساس اطلاعات غیر رسمی سه هزار سرمایه‌گذار و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه توقیف شده در پرونده سکه ثامن موجود است».

با استفاده از خبرگزاری‌های ایرنا٬ ایسنا٬ تسنیم٬ وبسایت روزنامه رسمی جمهوری اسلامی و وبسایت سکه ثامن/ د.آ/ت
XS
SM
MD
LG