لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۹

واکنش سپاه به اعتراض در گنبدکاووس: در پاسداری از امنیت درنگ نمی‌کنیم


علی ملک شاهکوهی (چپ)، فرمانده سپاه گلستان
علی ملک شاهکوهی (چپ)، فرمانده سپاه گلستان

در واکنش به ناآرامی و اعتراض مردم در گنبدکاووس، فرمانده سپاه استان گلستان روز پنج‌شنبه تهدید کرد که این نیرو «در پاسداری از امنیت و برخورد با بدخواهان لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد».

استاندار گلستان نیز در همین روز ضمن دادن وعده رسیدگی قضایی سریع به «حادثه تلخ» در گنبدکاووس «رسانه‌های بیگانه» را متهم کرده است که قصد دارند به «وحدت» در استان گلستان خدشه وارد کنند.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان، «تعرض به دو کودک معصوم» در گنبدکاووس را «حادثه‌ای تلخ» خوانده و گفت که «تمام دستگاه‌های مسئول از ابتدا به پرونده ورود کردند».

خبرگزاری مهر به نقل از آقای حق‌شناس که به گنبدکاووس سفر کرده گزارش داده که دستگاه قضایی «در کوتاه‌ترین زمان ممکن» حکم فرد خاطی را صادر خواهد کرد.

همزمان تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از جو امنیتی و حضور ماموران امنیتی و گارد ویژه در سطح شهر گنبدکاووس حکایت دارند.

مرد ۵۵ ساله‌ای که به آزار جنسی دو کودک در یکی از روستاهای گنبد کاووس متهم است دستگیر شده است. در چند گزارش این دو کودک هفت و هشت ساله و ساکن روستایی ترکمن‌نشین معرفی شده‌اند.

استاندار گلستان در حالی از «تعرض» به دو کودک سخن گفته که پیشتر رئیس دادگستری گنبد کاووس گفته بود پزشکی قانونی فرضیه تجاوز به این دو کودک را رد کرده، ولی «فرد دستگیر شده به اتهام آدم‌ربایی در زندان است».

طی روزهای گذشته عده‌ای از مردم گنبدکاووس در اعتراض به این رخداد در مقابل دادگستری گنبدکاووس تجمع کرده بودند که به گفته علی یزدانی، رئیس دادگستری گنبدکاووس، تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند.

او دلیل این بازداشت‌ها را «وارد کردن خسارت به اموال عمومی» عنوان کرده، اما به تعداد معترضان بازداشتی اشاره نکرده و در روز پنج‌شنبه نیز خبری از آزادی این معترضان منتشر نشده است.

همزمان خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه به نقل از فرمانده سپاه نینوا نوشت: «سربازان انقلاب اسلامی... در پاسداری از حریم وحدت، امنیت و برخورد با دشمنان و بدخواهان لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.»

علی ملک شاهکوهی ادامه داد: «قطعا دستگاه‌های متولی در این موضوع با سرعت و دقت تمام با مجرمین و هتاکان به نوامیس و امنیت مردم برخورد قاطع و قانونی کرده و روند رسیدگی آن را به اطلاع مردم استان خواهند رساند.»

مردم گنبدکاووس اکثرا ترکمن و سنی‌مذهب هستند.

XS
SM
MD
LG