لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۷

کاوه موسوی: حمید نوری تا آخر عمر در زندان خواهد بود


دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، روز چهارشنبه، ۴ اسفند ادامه یافت و در این جلسه کاوه موسوی و ربکا مونی، وکیل انگلیسی که اولین شکایت علیه حمید نوری از دفتر وکالت او به ثبت رسیده شهادت می‌دهند.

کاوه موسوی پیش از حضور در دادگاه در گفتگو با رادیو فردا گفت که پلیس ضد تروریست بریتانیا به او اجازه خارج شدن از انگلیس را نداده و او از طریق اسکایپ در دادگاه حمید نوری شهادت می‌دهد.

آقای موسوی گفت تردیدی ندارد که حمید نوری محکوم خواهد شد و کم‌ و بیش تا آخر عمر در زندان خواهد بود.

حمید نوری متهم است که در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج مشارکت داشته است، اتهامی که خود آن را رد می‌کند. او روز ۱۸ آبان ۹۸ با یک پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه استکهلم رسید و بلافاصله دستگیر شد.

حمید نوری مدعی است که از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۷۲ در زندان اوین بوده و تنها برای ماموریت چند بار به زندان گوهردشت سر زده است.

دادگاه حمید نوری در گفتگو با کاوه موسوی
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:09 0:00
لینک مستقیم

کاوه موسوی اما به رادیو فردا گفت که ادله مدارک زیادی علیه حمید نوری وجود دارد که منجر به محکومیت او خواهد شد.

برگزاری دادگاه حمید نوری که تا اردیبهشت سال آینده در دادگاه استکهلم سوئد ادامه خواهد داشت، واکنش مقامات جمهوری اسلامی را نیز در پی داشته‌ است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روز اول شهریور محاکمه آقای نوری را «یک طراحی» توسط سازمان مجاهدین خلق خواند و مدعی شد که دادگاه سوئد «به یک سری داستان و مستندسازی و شاهدسازی دروغی که همه از سوی یک گروهک صورت گرفته استناد کرده است».

XS
SM
MD
LG