لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از ۶۰۰ و مبتلایان از ۱۲ هزار نفر گذشت


سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه آمار قربانیان ویروس کرونا در کشور را ۶۱۱ نفر و آمار کل مبتلایان به این ویروس مرگبار را ۱۲۷۲۹ نفر اعلام کرد.

کیانوش جهان‌پور که روز شنبه، ۲۴ اسفند، در کنفرانس خبری روزانه تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در ایران را ارائه می‌کرد، گفت در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ اسفند
مرکزی
جان‌باختگان: ۳۳


روز جمعه، ۲۳ اسفند، آمار مبتلایان ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر و شمار قربانیان این بیماری ویروسی ۵۱۴ نفر اعلام شده بود.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تاکنون از مجموع افراد مبتلا به این ویروس، ۴۳۳۹ نفر بهبود یافته‌اند.

اعلام این آمار به طور رسمی در حالی رخ می‌دهد که بر اساس بررسی‌ها و محاسبات رادیوفردا از گزارش‌های موجود در فضای مجازی به نقل از مقامات محلی ایران تاکنون دست‌کم نزدیک به هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.


در همین حال تلویزیون ایران اینترنشنال به نقل از منابع خود همین آمار را نزدیک به دو هزار تن گزارش می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا یا کووید ۱۹ در ایران را به تفکیک استان‌ چنین برشمرد: «تهران ۳۴۷ نفر، قم ۳۲ نفر، گیلان ۱۱۳ نفر، اصفهان ۱۵۵ نفر، البرز ۱۳۴ نفر، مازندران ۱۷ نفر، مرکزی ۱۱۵ نفر، قزوین ۴۷ نفر، سمنان ۴۷ نفر، خراسان رضوی ۳۰ نفر، فارس ۱۱ نفر، لرستان ۲ نفر، آذربایجان شرقی ۵۹ نفر، خوزستان ۴۸ نفر، یزد ۷۳ نفر، زنجان ۳۱ نفر، کردستان ۵ نفر، اردبیل ۳۳ نفر، کرمانشاه ۸ نفر، همدان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، ایلام ۶ نفر، آذربایجان غربی ۳۱ نفر و بوشهر ۷ نفر.»

به گفته این مقام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌های گلستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد مورد جدیدی از ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.

روز جمعه نیز هیچ مورد جدیدی در چند استان از جمله چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده بود.

XS
SM
MD
LG