لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۱

آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به مرز چهار هزار نفر رسید


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی در وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه از قربانی‌ شدن ۱۲۱ نفر دیگر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد. بدین ترتیب بر اساس آمار رسمی، تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران به ۳۹۹۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه، ۲۰ فروردین، در شبکه خبر تلویزیون ایران همچنین تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۹۹۷ نفر و تعداد کل مبتلایان ایران به این بیماری را ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر اعلام کرد.

به گفته آقای جهانپور، از این تعداد، ۳۹۵۶ تن در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و تحت مراقبت هستند.

انتشار این آمار روزانه در حالی است که بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است تاکنون حدود هفت هزار نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را در مبارزه با کرونا از دست داده‌اند.


آن‌ طور که این مقام وزارت بهداشت خبر داده، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران، تاکنون ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شمار کل آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در ایران نیز تا ظهر روز ۲۰ فروردین، ۲۲۰ هزار و ۹۷۵ مورد اعلام شده است.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور را هرگز به تفکیک استانی اعلام نکرده‌اند و انتشار آمار مبتلایان به تفکیک استانی را نیز ‌از روز چهارم فروردین‌ماه متوقف کردند.

آمار روزانه قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایران در حالی اعلام می‌شود که از پایان تعطیلات نوروز، شمار زیادی از شهروندان به‌ دلایل مالی، مجبور به خروج از منازل و رفتن به محل کار خود شده‌اند.

با آن که بسیاری از کشورهای جهان کماکان بر ادامه قرنطینه و فاصله‌گیری فیزیکی تاکید دارند و رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز بر ضرورت اعمال این دو موضوع تاکید کرده، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران امروز از این اتفاق در ایران حمایت و تلاش کرد آن را توجیه کند.

وی گفت که جان، برای مقابله با کرونا به نان نیاز دارد و راحت‌ترین کار برای دولت، در خانه‌ ماندن مردم است، اما مردم برای تامین معاش محتاج بیرون رفتن از خانه‌اند.

منتقدان معتقدند تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، دولت را ناتوان از پرداخت حمایت‌های مالی به شهروندان کرده و طرح‌های حمایتی اعلام شده از سوی بخش‌های مختلف دولتی را فاقد ضمانت اجرایی و بسیار ناچیز می‌دانند.

منابع: خبرگزاری ایرنا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG