لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

احضار محمدحسین کروبی به دادگاه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»


محمدحسین کروبی در کنار پدرش مهدی کروبی
محمدحسین کروبی در کنار پدرش مهدی کروبی

محمدحسین کروبی٬ فرزند مهدی کروبی، دبیرکل محصور حزب «اعتماد ملی» در پی انتشار نامه‌ای از پدرش خطاب به حسن روحانی٬ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به دادگاه احضار شد.

وب‌سایت «سحام نیوز» روز چهارشنبه (۲۸ مهر) گزارش کرده که شعبه‌ دوم بازپرسی دادسرای «شهید مقدس» پرونده محمدحسین کروبی را برای صدور حکم به دادگاه انقلاب ارسال کرده است.

حسین کروبی هم در گفت‌و‌گو با «سحام نیوز» شکایت یک ماه پیش اطلاعات سپاه را عامل تشکیل پرونده‌اش اعلام کرده و گفته پس از چهار جلسه بازجویی با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» مواجه شده است.

کروبی افزوده «قرار یک میلیارد ریالی برای این اتهام صادر شد که علت آن هم نامه هفت ماه پیش پدر به آقای روحانی بود.»

وی در نهایت این پرسش را مطرح کرده که «کجای این کار اقدام علیه امنیت ملی است».

مهدی کروبی ۲۱ فروردین ماه امسال در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی از وی تقاضا کرده بود که از رهبر جمهوری اسلامی بخواهد تا «دادگاه علنی» او را «ولو با ترکیب مورد نظر ارباب قدرت» برگزار کند.

کروبی در نامه خود افزوده بود که «خروجی این دادگاه مشخص خواهد کرد که برگشته از انقلاب و نانجیب و ادامه‌دهنده راه انقلاب و نجیب کدام یک از طرفین دعوا و نزاع انتخابات ۸۸» هستند.

این نامه در واقع پاسخی به اظهارات علی خامنه‌ای در اسفند ماه سال ۱۳۹۴ بود که رهبران «جنبش سبز» را «نانجیب» خوانده بود.

کروبی نیز در پاسخ به این اظهارات نوشت که ««طنز ماجرا آنجاست که آنانی که سرمایه‌های مادی و معنوی کشور را به پای کذابی گذاشتند و نتیجه بصیرتشان این روز‌ها بر همه روشن شده بابصیرت و نجیب شدند.»

آن‌طور که «سحام نیوز» نوشته تشکیل پرونده برای فرزند مهدی کروبی «مقدمه‌ بازداشت ۶۰ نفر از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب از سوی سپاه» است.

به نوشته این وب‌سایت «تعدادی از این افراد قرار است با حبس‌های طویل‌المدت نگهداری و تعدادی دیگر پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ آزاد شوند.»

این وب‌سایت اضافه کرده که «سپاه پاسداران و قرارگاه امنیتی ثارالله در نظر دارند، سه ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶» این اقدام را انجام دهند.

«سحام نیوز» اضافه کرده «طی روزهای آینده گزارشی را از پروژه سپاه پاسداران برای رد صلاحیت حسن روحانی و بازداشت‌ چهره‌های شناخته‌شده‌ اصلاح‌طلب» منتشر خواهد کرد.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

XS
SM
MD
LG