لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

قرعه‌کشی گرین کارت ۲۰۱۹؛ توضیحات وزارت خارجه آمریکا


سفارت مجازی ایالات متحده در ایران می‌گوید قرعه‌کشی گرین‌کارت سال ۲۰۱۹ برای متقاضیان ایرانی از سوم اکتبر آغاز شده و تا ظهر روز سه‌شنبه هفتم نوامبر (ماه آینده میلادی) ادامه خواهد داشت.

با این‌همه این سفارت‌خانه با اشاره به فرمان مهاجرتی اخیر دونالد ترامپ تاکید کرده صدور این روادید با محدودیت روبه‌رو خواهد بود.

«سفارت مجازی آمریکا در ایران» در اطلاعیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک این سفارت‌خانه مجازی نیز منتشر شده می‌‌گوید «براساس دستورالعمل شرکت در قرعه‌کشی متولدین ایران می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام کنند».

بنا بر این اطلاعیه زمان‌بندی برای انجام مصاحبه در مورد پرونده‌ها هنوز در جریان است اما «متقاضیان باید در نظر داشته باشند که اعلامیه اخیر ریاست‌جمهوری ورود متقاضیان روادید گونه‌گونی را به کشور محدود می‌کند، مگر آنکه آنها واجد شرایط دریافت معافیت یا استثنا باشند».

در این صفحات می‌توانید در مورد قرعه‌کشی گرین‌کارت، کشورهای مشمول، شرایط و نیز اطلاعات بیشتر را مطالعه کنید
اطلاعات کلی در مورد قرعه کشی گرین کارت
مرور قرعه‌کشی گرین کارت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در فرمانی که اوایل مهر ماه صادر شد، موانع و محدودیت‌های تازه‌ای را برای شهروندان هشت کشور که قصد سفر به ایالات متحده دارند در نظر گرفته‌است. ایران مانند فرمان پیشین آقای ترامپ در میان این کشورها است.

در ابلاغیه رئیس‌جمهوری آمریکا گفته شده ایران «به‌طور مرتب از همکاری با دولت ایالات متحده برای یافتن خطرات امنیتی، و تهدیدهای تروریستی ناموفق بوده، حامی مهم تروریسم است و از پذیرش شهروندان خود که دستور اخراج آن‌ها از ایالات متحده صادر شده، خودداری کرده‌است».

بنا بر محدودیت‌های اعمال شده شهروندان ایرانی، چه به‌شکل مهاجر یا غیرمهاجر، فعلا از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند؛ به جز شهروندانی که روادید دانشجویی «اف» و «ام» و روادید مبادله «جـِی» دارند. ولی این افراد نیز باید به‌طور خیلی دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا این محدودیت‌ها شامل افرادی که دارای اقامت قانونی و دائم در ایالات متحده هستند نمی‌شود؛ افرادی که در روز اجرایی شدن این دستور یا پس از آن اجازه ورود به آمریکا بگیرند، دوتابعیتی‌ها، شهروندان دارای روادید دیپلماتیک، روادید سی (برای سفر به سازمان ملل) روادید جی یک تا جی ۴، و شهروندان خارجی که پناهندگی دریافت کرده‌اند را نیز در بر نمی‌گیرد.

بنا به گفته وزارت خارجه آمریکا روادیدی که قبل از تاریخ اجرایی‌شدن اعلامیه جدید صادر شده‌اند، لغو نشده و دستور تازه «محدود به افرادی است که در تاریخ اجرایی شدن این دستور دارای روادید معتبر نباشند».

فرمان تازه آقای ترامپ قرار است از ۱۸ اکتبر اجرایی شود.

روادید موسوم به «گوناگونی» یا «لاتاری گرین‌کارت» یکی از انواع روادید مهاجرتی ایالات متحده است که طی بیشتر از دو دهه گذشته، به دستور کنگره آن کشور، برای شهروندان کشورهایی که مشمول می‌شوند صادر می‌شود.

XS
SM
MD
LG