لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۱۷

تلویزیون حکومت ایران فیلم «اعترافات سحر تبر» را پخش کرد


اتهام سحر تبر «ترویج خشونت، گسترش اباحه‌گری و تشویق جوانان به فساد و هنجارشکنی» اعلام شده است.
اتهام سحر تبر «ترویج خشونت، گسترش اباحه‌گری و تشویق جوانان به فساد و هنجارشکنی» اعلام شده است.

شبکه دوم تلویزیون حکومت ایران شامگاه سه‌شنبه ۳۰ مهرماه اعترافات یک دختر ایرانی فعال در اینستاگرام مشهور به «سحر تبر» را منتشر کرد.

فاطمه.خ مشهور به «سحر تبر» ۱۳ مهرماه به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شد. در فیلمی که شبکه دو تلویزیون پخش کرد، اتهام او «ترویج خشونت، گسترش اباحه‌گری و تشویق جوانان به فساد و هنجارشکنی» اعلام شد.

او در این فیلم می‌گوید عکس‌هایی که در طول سه سال گذشته منتشر کرده است، گریم‌شده بوده یا با فوتوشاپ دستکاری شده‌اند.

«سحر تبر» می‌گوید دوست داشته مشهور شود و چون مردم کارهایش را دنبال می‌کردند، فکر کرده کارش درست است و فعالیت‌هایش را گسترش داده است.

این چهره اینستاگرامی که در گزارش او به عنوان «شاخ اینستاگرامی» نام برده می‌شود، در اکانت شخصی‌اش ۴۸۶ هزار دنبال‌کننده داشت.

در این گزارش همچنین «سحر تبر» به عنوان «فردی قربانی که شخصیت و وضعیت روحی و روانی نابهنجار دارد»، توصیف می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال «ابتذال» بوده است.

این نخستین بار نیست که چهره‌های مشهور در اینستاگرام بازداشت و وادار به اعتراف می‌شوند. سال گذشته نیز پس از مسدود شدن صفحات پرطرفدار چند مربی رقص در اینستاگرام، چند نفر از آنها برای «اعتراف اجباری» به تلویزیون برده شدند.

مقام‌های قضایی ایران علت چنین رویکردی را «درخواست‌های مردمی» اعلام می‌کنند ولی برخی کارشناسان هدف اصلی بازداشت چهره‌های مشهور اینستاگرامی و پخش اعترافات آنها را افزایش بدبینی به این شبکه اجتماعی و مقدمه‌چینی برای فیلترکردن آن می‌دانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های رادیو فردا / ر.ح / ک.ر

XS
SM
MD
LG