لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۴

شبکه «ایران اینترنشنال» از «تهدید» علیه دو خبرنگار خود توسط سپاه پاسداران خبر داد


جمهوری اسلامی ایران از آغاز دور جدید اعتراضات مردمی و دانشجویی پس از مرگ مهسا امینی، که کماکان ادامه دارد، حملات بیشتری به شبکه ایران اینترنشنال انجام داده است
جمهوری اسلامی ایران از آغاز دور جدید اعتراضات مردمی و دانشجویی پس از مرگ مهسا امینی، که کماکان ادامه دارد، حملات بیشتری به شبکه ایران اینترنشنال انجام داده است

شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» روز دوشنبه ۱۶ آبان در یک بیانیه خبر داد که دو تن از خبرنگارانش در بریتانیا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران «تهدید» شده‌اند.

این شبکه اعلام کرد که افراد یاد شده از طریق پلیس متروپولیتن از این امر آگاه شدند.

ایران اینترنشنال افزود پلیس متروپولیتن «به طور رسمی» به دو روزنامه‌نگار ایرانی- بریتانیایی شبکه اطلاع داد که تهدیدها «خطری قریب‌الوقوع، معتبر و قابل توجه برای زندگی آن‌ها و خانواده‌ها‌شان است».

این شبکه به نام این دو روزنامه‌نگار اشاره نکرد، اما احتمال می‌رود سخن از دو تن از چهره‌های رسانه‌ای این شبکه باشد که برنامه‌ها و گزارش‌های آن‌ها بیشتر مورد توجه مخاطبان است.

هنوز بیانیه‌ای به نام پلیس متروپولیتن در این باره رسانه‌ای نشده است. پلیس متروپولیتن بخشی از اسکاتلندیارد و مسئول مقابله با جرم و جنایت در لندن و اطراف آن است.

«ایران اینترنشنال» با تاکید بر این‌که «یک شبکه مستقل فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا» است، ابراز امیدواری کرده که دولت بریتانیا، جامعه جهانی و سایر سازمان‌ها در محکومیت «تهدیدات هولناک» به این شبکه پیوسته و به تاکید بر اهمیت آزادی رسانه‌ها ادامه دهند.

جمهوری اسلامی ایران از آغاز برپایی این شبکه تلویزیونی در بهار پنج سال پیش و زمانی که متوجه اقبال مخاطبین به آن شد، آن را شبکه «وابسته به سعودی» و «مزدور» محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان، و ماهیت شبکه را در راستای «تجزیه ایران» و «حمایت از ترور» معرفی کرد.

جمهوری اسلامی ایران از آغاز دور جدید اعتراضات مردمی و دانشجویی پس از مرگ مهسا امینی، که کماکان ادامه دارد، حملات بیشتری به شبکه ایران اینترنشنال انجام داده است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز هفتم آبان در هشداری برای اعلام «ختم اغتشاشات»، گفت: «به رژیم آل سعود که با بنگاه‌های سخن‌پراکنی و رسانه‌هایی که تنها شیطنت را ترویج کرده و آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما هستند، هشدار می‌دهیم مراقب رفتارتان باشید و این رسانه‌ها را کنترل کنید وگرنه دود آن به چشم شما خواهد رفت».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، نیز در اظهارات هفته‌های اخیر خود نشان داده که این شبکه را «صحنه‌گردان» اعتراضات اخیر می‌داند.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دو ماه گذشته با پخش ده‌ها ساعت برنامه‌ با محتواهای تحریک‌آمیز مدعی است که ایران اینترنشنال به «اتاق جنگ» برای برانداختن نظام ایران مبدل شده است.

جمهوری اسلامی ایران در تهدید‌های خود علیه جان روزنامه‌نگاران ایرانی در خارج تنها لفاظی نکرده بلکه در تلاش برای ربودن، کشاندن آن‌ها به ایران و اعدام‌شان، سابقه‌ای طولانی دارد.

طرح‌های طولانی «فریب» برای ربودن روح‌الله زم و سپس اعدام او، و همچنین تلاش‌های متعدد برای ربودن و سوء قصد به دیگر روزنامه‌نگاران در کشورهای همسایه یا در اروپا و آمریکا، از جمله اقدامات نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

XS
SM
MD
LG