لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۳

هشدار دوباره فرمانده سپاه به آمریکا: انتقام ما از شهادت سلیمانی جدی است


حسین سلامی، فرمانده سپاه
حسین سلامی، فرمانده سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران روز شنبه، ۲۹ شهریورماه، در یک سخنرانی با بیان این‌که انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی همچنان «قطعی و جدی» است، پایان آمریکا را «واقعیتی انکارناپذیر» خواند.

او همچنین در یک رجزخوانی به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد: «آقای ترامپ، اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم.»

حسین سلامی افزود: «موضوع مکانیسم ماشه نیز ماشه‌ای است که حتی اگر چکیده شوند، گلوله‌ای از آن خارج نخواهد شد».

به نوشته خبرگزاری تسنیم در روز شنبه، آقای سلامی در آستانه سالگرد جنگ ایران و عراق با لحنی هشدارآمیز خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت، کسانی که «مستقیم و غیرمستقیم» در کشته شدن سلیمانی نقش داشته‌اند، باید منتظر «انتقام قطعی، جدی و واقعی» باشند.

او تاکید کرد که این «پیامی جدی» به مقام‌های ایالات متحده است.

فرمانده سپاه همچنین با یادآوری حمله به پایگاه عین‌الاسد در دی‌ماه سال گذشته اظهار کرد که انتظار می‌رفت آمریکا پاسخ دهد و جمهوری اسلامی با «صدها موشک» آماده مقابله بود.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ در اعلامیه‌ای از حمله تلافی‌جویانه خود به دو پایگاه‌ عراقی خبر داد که نیروهای نظامی ایالات متحده در آن حضور داشتند.

ساعتی پس از حمله، وزارت دفاع آمریکا تأیید کرد که بیش از دوازده موشک به پایگاه عین‌الاسد و یک پایگاه دیگر در اربیل شلیک شده است.

ایران اعلام کرد که این حمله به تلافی حمله‌ مرگباری صورت گرفت که ارتش آمریکا روز ۱۳ دی به دستور دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهوری ایالات متحده، علیه قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، انجام داد.

XS
SM
MD
LG