لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۴

واکنش قرارگاه خاتم‌الانبیا به خبر انفجار در ساختمان این مجموعه


روابط عمومی قرارگاه خاتم‌الانبیا وابسته به سپاه پاسداران روز سه‌شنبه «خبر انفجار» در ساختمان‌های این مجموعه را تکذیب کرد.

وب‌سایت سازمان مجاهدین خلق ایران شامگاه دوشنبه، ۹ دی‌ماه، با انتشار یک ویدئو از «به آتش‌ کشیده شدن ورودی قرارگاه خاتم‌الانبیا» در تهران خبر داد.

روابط عمومی قرارگاه خاتم‌الانبیا اما می‌گوید که «همه ساختمان‌ها و کارگاه‌های این قرارگاه در سراسر کشور در کمال صحت و امنیت است».

ویدئویی که وب‌سایت سازمان مجاهدین خلق منتشر کرده، نشان می‌دهد انفجاری در محل ورودی ساختمان که به نوشته وب‌سایت مجاهدین خلق در تقاطع خیابان‌های زرافشان و شجریان شهر تهران قرار دارد رخ می‌دهد.

در این ویدئو تاکید شده که این «حمله» کافی نیست و «مرکز سپاه ولایت فقیه در تهران باید با خاک یکسان شود».

وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیما نیز در واکنش به این خبر نوشت این اتفاق روز دوشنبه رخ داد و «موتورسوار ناشناس یک عدد نارنجک دست‌ساز را که در مراسمات چهارشنبه سوری از آن استفاده می‌شود، به سمت دیوار ساختمان پرتاب کرده که منجر به آتش گرفتن یک بنر نصب شده بر دیوار شده و خسارتی در پی نداشت».

قرارگاه خاتم‌الانبیا که به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار ایران شناخته می‌شود، یک مجموعه عظیم عمرانی و اقتصادی است که به گفته مسئولان آن ۲۰ هزار نیرو به طور مستقیم و ۱۵۰ هزار نیرو به صورت غیرمستقیم در آن شاغل هستند.

این قرارگاه که با ۵ هزار پیمانکار فرعی قرارداد دارد، علاوه بر این که مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز کشور را در انحصار خود دارد، یکی از هشت پیمانکار بزرگ نفت ایران هم محسوب می‌شود.

بودجه سالانه این قرارگاه مشخص نیست و از جمله نهادهایی است که از پرداخت مالیات معاف است.

مسئولان این قرارگاه می‌گویند در حال حاضر ۲۸۵ پروژه در سراسر ایران اجرا می‌کنند و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

XS
SM
MD
LG