لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۴

ادامه اعتراضات کازرون؛ «غزه حمایت میشه، کازرون خیانت میشه»


در پی رشته تظاهرات سراسری دیماه ایران شهرهای گوناگون کشور شاهد گردهماییهای اعتراضی به دلایل و اشکال مختلف بوده اند
در پی رشته تظاهرات سراسری دیماه ایران شهرهای گوناگون کشور شاهد گردهماییهای اعتراضی به دلایل و اشکال مختلف بوده اند

شهر کازرون در استان فارس باز شاهد گردهمآیی و راهپیمایی معترضان به طرح تقسیم آن شهرستان بوده است.

اجتماع و تظاهرات در کازرون روز چهارشنبه از یک میدان آن شهر آغاز گشت و بنا بر تصاویر منتشر شده در اینترنت و سایت های خبری، معترضان شعار تظاهرات ماه گذشته در مصلای کازرون را تکرار میکردند که در تظاهرات کشاورزان در اصفهان هم طنین افکنده بود؛ شعار «دشمن ما همینجاست، الکی میگن آمریکاست».

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:05 0:00
لینک مستقیم

معترضان با تجمع در یکی از میدانهای اصلی شهر همچنین شعار میدادند: «غزه حمایت میشه، کازرون خیانت میشه»، «ننگ ما ننگ ما، صدا و سیمای ما»، «کازرونی با غیرت، اتحاد اتحاد»، «لشکر دیوان آمده، شیر شیران آمده» و «نترسیم نترسیم، ما همه با هم هستیم».

در هفته‌های گذشته با تصویب طرح تقسیم کازرون در «دفتر تقسیمات کشوری» اعتراضات در آن شهرستان جریان یافته که تعطیلی مغازه‌ها و در برخی موارد درگیری با مأموران امنیتی را بدنبال داشته است.

طرح یادشده که هنوز باید در هیئت دولت به تصویب نهایی برسد با جدا کردن دو بخش «چنارشاهیجان» و «قائمیه» از شهرستان کازرون، شهرستان جدیدی بنام «کوه‌چنار» را پدید می آورد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی قبلا خواهان حل و فصل موضوع کازرون شده و گفته بود نمی‌شود مردم هر روز به خیابان بیایند و عده‌ای هم بگفته او، سوار موج شده شعارهای خود را بدهند.

طرح های تقسیمات کشوری در دوران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و طی قریب به چهل سالی که از عمر جمهوری اسلامی در ایران میگذرد، در موارد متعددی با اعتراضات اجتماعی روبرو و بحران زا بوده است.

پیشتر فرانس پرس از ادامه اعتراضات در ایران بخاطر اوضاع وخیم اقتصادی و اجتماعی گزارش داده است که چند ماه پس از تظاهرات گسترده و بی‌سابقه در ایران، اعتراضات نسبت به گرانی شدید و بیکاری وسیع همچنان پا برجاست و حکومت نتوانسته است اقدام موثری جهت رفع این آشفتگیها بعمل آورد، مقابل سقوط ارزش ریال و رشد نرخ تورم درمانده است.

اعتراضات ایران در ماههای گذشته گسترده‌تر شده و در پی رشته تظاهرات سراسری دیماه، شهرهای گوناگون کشور شاهد گردهمایی های اعتراضی به دلایل مختلف بوده اند.

XS
SM
MD
LG