لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۶

دست‌کم یازده کشته در سیل خراسان رضوی؛ جست‌وجوی ناپدیدشدگان ادامه دارد


هلال احمر ایران اعلام کرده‌است جست‌وجوی مفقودان در مناطق سیل‌زده که با تاریک‌شدن هوا و عدم امکان ادامه جست‌وجو متوقف شده بود، صبح روز شنبه از سر گرفته می‌شود
هلال احمر ایران اعلام کرده‌است جست‌وجوی مفقودان در مناطق سیل‌زده که با تاریک‌شدن هوا و عدم امکان ادامه جست‌وجو متوقف شده بود، صبح روز شنبه از سر گرفته می‌شود

جاری‌شدن سیل در استان خراسان رضوی به کشته‌شدن دست‌کم یازده نفر انجامیده‌است. هلال احمر ایران می‌گوید جست‌وجو برای یافتن ناپدیدشدگان همچنان ادامه دارد. سازمان هواشناسی نیز با هشدار در مورد طغیان رودخانه‌ها در شمال ایران، خواستار در پیش‌گرفتن اقدامات لازم در مناطق کوه‌پایه‌ای شده‌است.

سیل روز جمعه ۲۰ مرداد ماه در پی رگبارها و باران شدید در مناطق شمالی و به‌طور مشخص در استان خراسان رضوی رخ داده‌است.

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، گزارش داده‌است که در پی بارش‌ها در درگز، قوچان، کلات و نیشابور، و جاری‌شدن سیل در پی آن، تا کنون دست‌کم هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند. خبرگزاری ایسنا شمار کشته‌شدگان را ۱۲ نفر اعلام کرده‌است.

مدیر جمعیت هلال احمر ایران گفته ۴۵۰ نفر به‌صورت اضطراری اسکان داده شده‌اند و ۱۹۰ امدادگر نیز به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.

روز جمعه مهدی رضایی، معاون سازمان آتش‌نشانی مشهد از نجات ده‌ها تن از گردشگران در مناطق اطراف کلات خراسان رضوی خبر داده بود.

هلال احمر ایران اعلام کرده‌است جست‌وجوی مفقودان در مناطق سیل‌زده که با تاریک‌شدن هوا و عدم امکان ادامه جست‌وجو متوقف شده بود، صبح روز شنبه از سر گرفته می‌شود.

به گفته مجتبی احمدی، آمار دقیقی از ناپدیدشدگان در دست نیست و بسیاری از آن‌ها نیز در مناطقی هستند که آنتن‌دهی برای برقراری ارتباط ندارند.

این مقام امدادی افزوده است که وقوع سیل در روز تعطیل و در حالی که شمار گردشگران و طبیعت‌گردان بیشتر از روزهای دیگر است، باعث شده تا شمار دقیق ناپدیدشدگان مشخص نباشد.

شب گذشته خبرگزاری مهر گزارش داده بود که راه‌ها و محورهای اصلی خراسان رضوی از جمله مشهد به کلات که مسدود شده بود «بازگشایی شده»، ولی هنوز شماری دیگر از جاده‌های فرعی در این استان مسدود هستند.

مدیریت بحران استان خراسان رضوی می‌گوید در برخی از مناطق سیل‌زده، آب و برق قطع شده‌است.

ظهر روز جمعه سازمان هواشناسی ایران در مورد طغیان احتمالی رودخانه‌ها هشدار داده بود و خواستار در پی‌گرفتن اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در مناطق کوهپایه‌ای شده‌بود.

سیل در شمال شرق ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:16 0:00

XS
SM
MD
LG