لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

تیم ملی فوتبال ایران در وقت اضافه از سد لبنان گذشت


ایران در روزی که از شرایط خوبی برخوردار نبود، نه تنها از شکست گریخت بلکه هر سه امتیاز بازی را به خود اختصاص داد.
ایران در روزی که از شرایط خوبی برخوردار نبود، نه تنها از شکست گریخت بلکه هر سه امتیاز بازی را به خود اختصاص داد.

در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال، تیم ملی ایران با دو گلی که در اوقات تلف شده به ثمر رساند، شکست مقابل لبنان را با پیروزی عوض کرد.

در ورزشگاه بادخیز صیدا، ایران که تا دقیقه ۹۲ از میزبانش عقب بود بازی را برد تا موقعیتش را در صدر جدول گروه A حفظ کند.

در دقیقه ۳۷ که بازیکنان ایران گمان می‌کردند توپ از خط عرضی زمین گذشته است، سونی سعد عضو باشگاه الوحدات اردن توانست علیرضا بیرانوند را تسلیم کند و لبنان را پیش بیندازد.

در نیمه دوم بیرانوند مجدداً دچار اشتباه شد و در حالی که می‌خواست دریبل بزند، توپ را لو داد اما شوت مهاجم حریف توسط امیری دفع شد.

با پایان ۹۰ دقیقه و در وقت‌های اضافه، آزمون بازی را به تساوی کشید. این نخستین گل مهاجم زنیت در این مرحله از رقابت‌ها بود.

در نود و پنجمین دقیقه شوت نوراللهی به تور رسید تا با تسلیم شدن مجدد مصطفی مطر سنگربان لبنان، ایرانی‌ها در زمین و کنار زمین، دو حلقه شادمانی را تشکیل دهند.

به این ترتیب ایران در روزی که از شرایط خوبی برخوردار نبود، نه تنها از شکست گریخت بلکه هر سه امتیاز بازی را به خود اختصاص داد.

در دور رفت مرحله گروهی از مسابقات مقدماتی جام جهانی، ایران چهار برد مقابل سوریه، عراق، امارات و لبنان کسب کرد و مقابل کره جنوبی نیز به تساوی رسید.

در ترکیب ایران علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی (الله‌یار صیادمنش) علیرضا جهانبخش (کریم انصاری‌فرد) علی قلیزاده، سامان قدوس (میلاد محمدی) و سردار آزمون بازی کردند.

مهدی طارمی مهاجم پورتو به دلیل توئیت انتقادی در واکنش به مصاحبه دراگان اسکوچیچ، به این اردو دعوت نشد. او در بازی بعدی ایران که نخستین دیدار دور برگشت است و مقابل سوریه برگزار می‌شود نیز غایب خواهد بود.

جهانبخش که در دیدار با کره جنوبی کارت زرد گرفته بود، با کارت زرد دوم مقابل لبنان دو کارته شد تا بازی بعدی ایران را از دست بدهد. ایران و سوریه سه شنبه ۲۵ آبان در اردن مقابل هم قرار می‌گیرند.

در دیگر بازی‌ این گروه، کره جنوبی با یک گل بر امارات غلبه کرد. در گروه B بازی استرالیا و عربستان بدون گل پایان یافت. ژاپن هم با یک گل ویتنام را برد.

XS
SM
MD
LG