لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۵۷

پایان هفته‌های جنجالی با پیروزی والیبال ایران مقابل لهستان


تیم ملی والیبال ایران موفق شد در ارومیه تیم ملی لهستان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد
تیم ملی والیبال ایران موفق شد در ارومیه تیم ملی لهستان را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد

هفته سوم از لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال به میزبانی ارومیه پیگیری شد و ایران با نتیجه ۳-۲ از سد لهستان گذشت.

مصاحبه جنجالی کوبیاک، ستاره محروم لهستان، درباره رفتار تماشاگران ایرانی، از هفته‌ها قبل به حاشیه‌های همیشگی این مسابقه دامن زده بود.

پیش از بازی، نامه عذرخواهی از ایران که به امضای رییس فدراسیون والیبال لهستان رسیده بود در سالن قرائت شد.

ایران که در شب اول مقابل کانادا به پیروزی دست یافته بود با برتری دو امتیازی روبروی لهستان، جمع امتیازاتش را به ۲۱ رساند تا با یک بازی بیشتر از فرانسه در صدر بایستد.

اگر فرانسه در آخرین بازی شنبه‌شب بتواند سه امتیاز از آرژانتین بگیرد، با ۲۲ امتیاز به تنهایی در صدر می‌ایستد.

در تراکم تیم‌های مدعی، روسیه ۲۰ امتیاز دارد و برزیل ۱۹ امتیازی است. ایتالیا هم با ۱۸ امتیاز از دیگر مدعیان اصلی برای صعود به دور نهایی است.

با احتساب آمریکا که در شیکاگو میزبان فینال است، شش تیم برگزارکننده مرحله آخر از لیگ ملت‌ها انتخاب می‌شوند.

ایران در برابر لهستان با ترکیب میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، سعید معروف، علی شفیعی، امیر غفور و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) به میدان رفت.

سِت اول با حساب ۲۵ – ۲۰ به سود ایران رقم خود. در حالی که لهستان با نتیجه ۱۶ – ۱۴ توانسته بود وقت استراحت فنی دوم را کسب کند اما در حفظ اندوخته‌اش ناموفق ماند.

پاس‌های سرعتی معروف، دفاع لهستان را جا گذاشت تا ایران با آبشارهای موسوی در گیم اول، برتری را از آن خود کند.

نتیجه در گیم بعدی با حساب ۲۱ - ۲۵ به نفع لهستان پایان یافت. آنها که با جو سالن و سر و صدای بی امان هواداران تطبیق پیدا کرده بودند در آغاز این ست ۶ بر صفر پیش افتادند.

اوج کار نماینده اروپا در ست سوم بود که فقط ۱۸ امتیاز به قهرمان آسیا داد. فرهاد قائمی به جای فیاضی آمد اما مانند پوریا یلی در این بازی موثر واقع نشد.

لهستانی‌ها که با سرویس‌های خوب‌شان دریافت‌های ایران را دچار مشکل کرده بودند فاصله را از افزایش دادند و با حاشیه امنیت، پایان ست را جشن گرفتند. لوکاش کاژمارک ستاره تعیین کننده لهستان بود و با ۲۲ امتیاز خوش درخشید.

از اینجا به بعد، ایران بر توپ و تور مسلط شد. برتری ۲۵ – ۱۷ باعث شد بازی به دست پنجم بکشد. امیر غفور همچون دیدارهای قبلی، ستاره پر فروغ ایران بود و به تنهایی ۲۸ امتیاز به دست آورد.

در ست پنجم هم ایران کاملاً برتر بود و ۱۵ – ۸ پیروز شد. درخشش امیر غفور در زدن آبشار و دفاع روی تور، مانع از آن شد که شاگردان ویتال هنن بلژیکی بتوانند روند پیروزی ایران را مختل کنند.

شاگردان ایگور کولاکوویچ در آخرین دیدار خود از هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف روسیه می‌روند که در ارومیه توانسته سه بر یک کانادا را تسلیم کند.

اگر یکشنبه روسیه بتواند مقابل ایران به پیروزی برسد، جای ایران را در جایگاه اول یا دوم، به خود اختصاص می‌دهد.

تنها ناکامی ایران در فصل جدید مقابل برزیل رقم خورده. این در حالی است که روسیه، برزیل و فرانسه هم فقط یک بار متحمل شکست شده‌اند.

هفته چهارم لیگ ملت‌ها در اردبیل برگزار می‌شود و ایران با فرانسه، استرالیا و پرتغال رویارو خواهد شد.

هفته پنجم و پایانی به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود تا این تیم قدرتمند اروپای شرقی پذیرای ایران، آمریکا و صربستان باشد.

XS
SM
MD
LG