لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

سکوت در تهران و بیروت در مورد چمدان‌های جنجالی تیم ملی ایران


اعضای تیم ملی فوتبال در فرودگاه بیروت
اعضای تیم ملی فوتبال در فرودگاه بیروت

با گذشت سه روز از جنجالی شدن تعداد چمدان‌های بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در سفر به بیروت و علی‌رغم گذشت یک روز از صدور دستور وزیر کشور لبنان برای بررسی محتوای چمدان‌ها، هنوز هیچ واکنش رسمی از سوی مقامات جمهوری اسلامی در این زمینه ابراز نشده و گزارشی هم از نتیجه بررسی چمدان‌ها منتشر نشده است.

تیم ملی فوتبال ایران شامگاه ۱۶ آبان وارد فرودگاه بیروت شد و از صبح روز بعد انتشار عکس‌هایی از ورود بازیکنان که نشان می‌داد تعداد زیادی چمدان‌ بزرگ همراه دارند، باعث جلب توجه برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

ازجمله وب‌سایت «ورزش سه» که از پربازدیدترین وب‌سایت‌های خبری داخل ایران است، با انتشار این عکس‌ها از تیتر «چمدان‌های پرتعداد تیم ملی در فرودگاه بیروت» استفاده کرد.

در واکنش به جنجال ایجادشده، بسام مولوی، وزیر کشور لبنان، روز چهارشنبه، ۱۹ آبان در توئیتر بدون نام بردن از ایران از صدور دستور بررسی موضوع به سازمان حراست فرودگاه بیروت و ارائه گزارش دقیق خبر داد.

در واکنش به این دستور، برخی خبرگزاری‌های رسمی داخل ایران موضوع را به «شیطنت رسانه‌ای سعودی‌ها» نسبت دادند، اما جزئیات دقیقی از این موضوع ارائه ندادند و صرفاً اشاره کردند که این حجم و تعداد چمدان‌ در سفرهای تیم ملی امری «عادی است»، ضمن آن‌که در سفر ملی‌پوشان به بیروت «تعداد زیادی از لژیونرها حضور نداشتند و سایر بازیکنان ناچار بودند چمدان‌های لباس و سایر وسایل پزشکی را حمل کنند».

سکوت مقامات جمهوری اسلامی تا این لحظه در واکنش به دستور وزیر کشور لبنان در حالی است که جمهوری اسلامی در میان بخشی گسترده از کاربران اجتماعی متهم است به «انتقال پول با چمدان» برای کمک به شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در منطقه.

پیش از این، در دی‌ماه سال گذشته، یک مقام ارشد جنبش فلسطینی «حماس» در تقدیر از قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران که در حمله پهپادی آمریکا کشته شد، برای اولین بار جزئیاتی از تحویل ۲۲ میلیون دلار پول نقد به حماس در سفر هیئتی از این جنبش فلسطینی به تهران بیان کرده بود.

او گفته بود در دیدار سال ۲۰۰۶ با قاسم سلیمانی در تهران، او مبلغ ۲۲ میلیون دلار را در چمدان‌های ۴۰ کیلویی در فرودگاه تهران تحویل آنان داده بود.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی در لبنان باید برای بازی با سوریه عازم کشور اردن شود.

XS
SM
MD
LG