لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۶

فهرست جدید تیم ملی فوتبال ایران؛ رامین رضاییان خط خورد


کارلوس کی‌روش برای بازی تدارکاتی مقابل بولیوی، ۲۸ بازیکن را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کرد.

شش استقلالی، دو پرسپولیسی، سه کاپیتان تیم ملی که در تراکتورسازی تبریز بازی می‌کنند در این فهرست حضور دارند.

دعوت نشدن رامین رضاییان که پس از جام جهانی بدون باشگاه مانده، از نکات مهم آخرین فهرست تیم ملی است.

هیچ بازیکنی از تیم‌های اول و دوم لیگ برتر یعنی پدیده مشهد و سپاهان اصفهان به اردو دعوت نشده.

سردار آزمون که پس از جام جهانی در چند نوبت اعلام کرد از تیم ملی خداحافظی کرده و تاکنون از تصمیم خود انصراف نداده، باز در فهرست کی‌روش قرار گرفته.

حسین حسینی دروازه‌بان ذخیره استقلال در فصل جدید حتی یک دقیقه هم برای تیمش به میدان نرفته اما مانند اردوی قبلی، به تمرینات دعوت شده.

ایران مهیای حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا می‌شود. جایی که با یمن، ویتنام و عراق همگروه است. عراق رقیب ایران در دیداری تدارکاتی مقابل آرژانتین به میدان خواهد رفت.

در جمع دعوت شدگان به تیم ملی علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، رشید مظاهری و
سیدحسین حسینی دروازه‌بان هستند.

در خط دفاعی پژمان منتظری، وریا غفوری، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، احسان حاج صفی، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، صادق محرمی و
محمدرضا خانزاده حضور دارند.

مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احمد نورالهی، علی کریمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌الهی، وحید امیری، مهدی ترابی و علی قلیزاده در خط میانی حضور دارند.

در خط حمله سامان قدوس، سردار آزمون، کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی فراخوانده شده‌اند.

برانکو ایوانکوویچ در واکنش به بازیکنان دعوت شده، به سایت تسنیم گفت: درباره سیدجلال حسینی به جرأت می‌گویم بهترین دوران حرفه‌ای‌اش را سپری می‌کند. شجاع خلیل‌زاده هم بدون شک یکی از بهترین مدافعان حال حاضر ایران است.

سرمربی پرسپولیس گفت: برایم مهم نیست چه تعداد بازیکن از تیمم دعوت شده. تمرکزمان روی کار گروهی خودمان است اما خوشحال خواهم شد که نمایندگان بیشتری در تیم ملی داشته باشیم.

ابراهیم قاسم‌پور ملی‌پوش سابق به خبرگزاری ایسنا گفت: «کی‌روش یک مقدار لجباز است و بر اساس خصومت‌ها گاهی بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می‌کند. بازیکنانی هستند که نه تنها در تیم ملی بلکه در باشگاه‌شان هم کارایی چندانی ندارند.»

خود کی‌روش در گفتگوی مفصلی که با سایت فدراسیون فوتبال انجام داده، پاسخ انتقادات را داده و گفته است: «افرادی هستند که تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند و تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه ما را پایین بکشنانند ولی ما هرگز نمی‌ایستیم و رو به جلو حرکت می‌کنیم. مطمئناً نوع انتخابهای من نسبت به جام جهانی روسیه متفاوت خواهد بود.»

دیدار تدارکاتی ایران و بولیوی، بیست و چهارم مهر در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG