لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران از ۴۱۰۰ نفر گذشت


کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت که اکنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسیده است.

به گفته کیانوش جهانپور، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کرونایی دیگر در ایران جان خود را از دست داده‌اند که این رقم مجموع تعداد رسمی قربانیان کرونا در ایران را به ۴۱۱۰ نفر می‌رساند.

او آمار بهبودیافتگان را نیز ۳۲۳۰۹ نفر ذکر کرد و همچنین گفت که «۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.»

آقای جهانپور می‌گوید ارقام رسمی از «کاهش موارد ابتلا و فوتی این بیماری» در ایران خبر می‌دهند.

انتشار این آمار روزانه در حالی است که بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تا امروز ۱۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۸۱۶۳ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران، شمار قربانیان کرونا در کشور را هرگز به تفکیک استانی اعلام نکرده‌اند و انتشار آمار مبتلایان به تفکیک استانی را نیز ‌از روز چهارم فروردین‌ماه متوقف کردند.

آمار روزانه قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایران در حالی اعلام می‌شود که از پایان تعطیلات نوروز، شمار زیادی از شهروندان به‌ دلایل مالی، مجبور به خروج از منازل و رفتن به محل کار خود شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران پیش از این توضیح داده است که آمار آنان به استناد معیارهای رسمی و پاسخ تست نهایی از افراد است و افرادی را که علائم بالینی داشته‌اند یا دارند در آمار خود لحاظ نمی‌کنند.

آماری که توسط رادیوفردا جمع‌آوری شده نیز آماری حداقلی است و شمار تعداد قربانیان می‌تواند بیش از این میزان باشد.

XS
SM
MD
LG