لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۴

آمار رسمی کرونا در ایران: ۱۵۸ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند


در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران جان خود را از دست دادند.

این خبر را روز شنبه، ۱۶ فروردین، کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد. بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران، طبق آمار رسمی تاکنون ۳۴۵۲ نفر است.

به گفته آقای جهانپور، در طول همین مدت ۲۵۶۰ بیمار جدید شناسایی شدند و تعداد کل مبتلایان به کرونا در ایران به ۵۵۷۴۳ نفر رسید. او همچنین گفت که تاکنون ۱۹۷۳۶ نفر از بیماران بهبود یافته‌‌اند.

آمار رسمی مربوط به کرونا روزانه توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

وزارت بهداشت ایران پیش از این توضیح داده است که آمار آنان به استناد معیارهای رسمی و پاسخ تست نهایی از افراد است و افرادی را که علائم بالینی داشته‌اند یا دارند در آمار خود لحاظ نمی‌کنند.

با این حال، آماری که وزارت بهداشت جمهوری اسلامی به‌ طور روزانه اعلام می‌کند با آمار واقعی شمار مبتلایان و درگذشتگان تفاوت چشمگیر دارد.

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تا روز ۱۵فروردین، بیش از ۷۸ هزار نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۵۹۱۵ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

آمار رادیوفردا درباره افراد بستری شده یا تحت نظر در استان‌های ایران مستند به سخنان مقام‌های بهداشتی محلی و گزارش‌هایی است که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده است.

در این آمار افرادی که مبتلا به علائم بالینی بوده‌اند مد نظر قرار گرفته‌اند. آماری که توسط رادیوفردا جمع‌آوری شده نیز آماری حداقلی است و شمار تعداد قربانیان می‌تواند بیش از این میزان باشد.

مقام‌های رسمی ایران همچنین کماکان حاضر نیستند آمار جان‌باختگان در استان‌های تهران و قم را منتشر کنند که احتمال می‌رود دلیل آن میزان بالای مرگ‌ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این دو استان باشد.

وزارت بهداشت ایران همچنین آمار افرادی را که در استان‌های مختلف جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، به تفکیک اعلام نمی‌کند.

XS
SM
MD
LG