لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۸

نخستین نشست منتخبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی


محمدرضا عارف رئیس احتمالی فراکسیون امید و علی لاریجانی در اولین گردهمایی منتخبان مجلس دهم
محمدرضا عارف رئیس احتمالی فراکسیون امید و علی لاریجانی در اولین گردهمایی منتخبان مجلس دهم

با پایان یافتن دور دوم انتخابات مجلس دهم و روشن شدن ترکیب نهایی مجلس آینده، اکنون تلاش برای یارگیری در میان نمایندگان منتخب آغاز شده است. رییس مجلس نهم نمایندگان منتخب را برای شرکت در همایشی دو روزه به ساختمان قدیم مجلس فراخوانده است در حالی که این نمایندگان قرار است عصر شنبه میهمان رییس جمهوری باشند.

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت نخستین نشست منتخبان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان قدیم مجلس آغاز به کار کرد. در این مراسم شماری از مقام‌های سیاسی سخنرانی کردند. از جمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه در این مراسم با اشاره به روش‌های مختلف اعمال قدرت و نفوذ در جهان مانند دیپلماسی عمومی گفت که اولویت جدی دولت تضمین اجرای صحیح برجام از سوی کشورهای غربی و بحث امنیت در منطقه است.

اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری هم که در این همایش شرکت داشت به نمانیدگان منتخب مجلس دهم گفت که دولت و مجلس برای پاسخ گویی به نیازهای جامعه نیازمند همکاری فشرده هستند.

مهدی مهدوی آزاد روزنامه نگار و تحلیلگر مسایل سیاسی ایرن مقیم آلمان پیرامون این همایش به رادیو فردا می‌گوید که فضای حاکم بر همایش بیشتر متوجه مسایل اقتصادی و سیاست خارجی بود.

برگزاری این همایش اما دستمایه اختلاف‌هایی هم شده است.

محمود صادقی یکی از منتخبان مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه شرق با انتقاد از آنچه او «اخلال» و «کارشکنی» در مقابل تشکیل «فراکسیون امید» می‌خواند، تلویحا علی لاریجانی را متهم کرد که با دادن «امکانات و امتیازات» به منتخبان مجلس دهم «به دنبال جذب آنان است».

آقای صادقی به روزنامه شرق می‌گوید پس از انتشار خبر برگزاری همایش «فراکسیون امید» در روز شنبه، روابط عمومی مجلس نهم منتخبان مجلس را برای برگزاری جلسه دیگری در همان روز دعوت کرد.

پیش از این هم حدود یک ماه پیش رفتار رییس مجلس در دعوت از نمایندگان منتخب دور اول مجلس دهم از سوی نیره اخوان بی طرف نماینده مجلس به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

آقای مهدوی آزاد براین باور است که در کنار این همایش‌های علنی در پشت پرده گفت‌وگوهای جدی بر سر ریاست مجلس دهم در جریان است.

گزارش جواد کوروشی از نخستین گردهم آیی نمایندگان دوره دهم مجلس
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:16 0:00
لینک مستقیم

قرار است بعد از ظهر روز شنبه فراکسیون موسوم به امید در نهاد ریاست جمهوری همایشی برگزار کند.

خبرگزاری مهر روز شنبه به نقل از مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نوشت که اولین نشست مشترک دولت و نمایندگان منتخب مجلس دهم روز شنبه با دعوت حسن روحانی از همه منتخبین مجلس دهم و در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG